اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی:

حضور مردم در انتخابات ضربه مهلکی برای استکبار خواهد بود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار در صدد طراحی شیطنت‌های جدید به منظور بازداشتن مردم از شرکت در انتخابات است که حضور مردم مشت محکمی بر دهان آنان خواهد زد.

حضور مردم در انتخابات ضربه مهلکی برای استکبار خواهد بود
حجت‌الاسلام علی‌اکبر فصیحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ابراز داشت: همانطور که ملت ما به خوبی واقف هستند، نظام جمهوری اسلامی از آغاز در کشور ما، با مشارکت و حضور مردم در تمام زمینه­ها تشکیل شد.
وی افزود: مردم‌سالاری دینی با پیروزی انقلاب به معنای واقعی در ایران به وجود آمده و دموکراسی که امروز سران استکبار از آن به غلط دم می­زنند، در کشور ما به معنای واقعی وجود دارد.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با گذشت حدود 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا هر سال یک انتخابات در کشور برگزار کرده­ایم و در آغاز پیروزی این انقلاب نیز، نوع حکومت و قانون اساسی را به رای گذاشتیم.
وی ادامه داد: این نظام به پشتوانه رای بیش از 90 درصد از مردم برپا شده و با به رای گذاشتن مناصب مهم مانند مجلس و ریاست جمهوری این رفراندوم را هر سال تا امروز تکرار کرده است.
فصیحی خاطر نشان کرد: یکی از نکات مهمی که مردم عزیز ما باید بدانند این است که پشتوانه اصلی این نظام توده‌های ملت هستند.
وی اظهار داشت: اگر ما سه محور برای جمهوری اسلامی در نظر بگیریم، نخستین محور اعتقادات دینی، محور دوم رهبری و سومین محور اساسی این نظام، مردم هستند.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم پایه اصلی نظام را تشکیل می­دهند و آنها هستند که اسلامیت نظام را با حمایت خودشان از دین و رهبران دینی، حفظ می‌کنند.
وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات نیز یکی از جلوه­های همین حمایت از رهبران و حکومت دینی است که تاثیر عمیقی بر استحکام پایه­های نظام اسلامی می­گذارد.
فصیحی اذعان داشت: هرگاه حضور مردم در بزنگاه­های حیاتی نظام چشمگیر بوده، دشمن چشم طمع خود را از این نظام برداشته است.
وی گفت: در حال حاضر با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و با توجه به فشارها و تحریم­های خارجی و اعمال عده­ای نادان که انتخابات را به بهانه­های مختلف تحریم می‌کنند، به نظر می‌رسد تکلیف و وظیفه مردم در این انتخابات سنگین­تر خواهد بود.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته مهم این است که با شکل‌گیری حرکت‌های ملت‌های مسلمان در سراسر جهان که متاثر از حرکت انقلاب اسلامی است، الگو ماندن انقلاب اسلامی ایران، تنها با حضور حداکثری مردم در انتخابات میسر است.
وی ابراز داشت: امت شهیدپرور و مردم بزرگ ایران با حضور حداکثری خود مشت محکمی به دهان استکبار خواهند زد و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب اعلام می‌کنند.
فصیحی ادامه داد: مطلبی که بیش از حضور در انتخابات اهمیت دارد، انتخاب اصلح است که تنها با شناخت معیارهای این انتخاب امکان­پذیر خواهد بود.
وی اضافه کرد: یک سری معیارهایی را هیئت اجرایی و شورای نگهبان دارند که بر اساس آن لیستی را اعلام کرده و افرادی را تائید صلاحیت می­کنند، اما این تائید صلاحیت، برای انتخاب افراد کافی نیست.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه افرادی که تائید صلاحیت می­شوند، صلاحیت حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را دارند اما ما باید در میان این افراد جستجو کرده و اصلح را انتخاب کنیم.
وی متذکر شد: افرادی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شوند باید هم دارای علم بوده و هم قدرت شرکت در مباحث کارشناسانه و کمیسیون­های تخصصی مجلس شورای اسلامی را داشته باشند.
فصیحی با بیان اینکه صرف متدین بودن افراد کافی نیست، افزود: نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی وارد می­شوند باید تخصص کافی برای قانون­گذاری داشته باشند.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول