اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس آباد سوار:

داوطلبان نمایندگی مجلس اخلاق انتخابات را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس آباد از داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خواست اخلاق و قانون انتخابات را رعایت کنند.

داوطلبان نمایندگی مجلس اخلاق انتخابات را رعایت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از فرمانداری پارس‌آباد، ولی کریمی اظهار داشت: تبلیغات پیش از موعد داوطلبان، مغایر قانون است.
وی ادامه داد: فعالیت‌های تمامی داوطلبان به طور مستمر رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه رفتار و حرکت خلاف قانون، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس مرکز حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار خاطرنشان کرد: طبق ماده 36 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن و نیز برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتشار اسامی و مشخصات نامزدهای انتخاباتی 9 روز پیش از روز اخذ رای خواهد بود که بر این اساس انتشار اسامی به استناد آیین‌نامه و دستورالعمل فوق پیش از تاریخ سوم اسفند ماه 1390وجاهت قانونی ندارد.
وی بیان داشت: مطابق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات هشت روز قبل از اخذ رای آغاز و تا 24 ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت که بر این اساس تبلیغات رسمی و قانونی داوطلبان نمایندگی مجلس نهم پس از تایید نهایی هیئت‌های نظارت از چهارم اسفند آغاز و 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات سکوت تبلیغاتی آغاز خواهد شد.
این مسئول از کاندیدها و هواداران آنها خواست، از توهین، تخریب، اهانت و تبلیغ علیه هم‌دیگر و بیان مطالبی که به وحدت ملی و نیز مصالح و منافع نظام آسیب وارد می‌کند بپرهیزند.
کریمی یکی از کارکردهای اصلی انتخابات را کاهش اختلافات و تنش‌های سیاسی و افزایش وحدت و همبستگی اجتماعی خواند و بیان کرد: اختلاف دیدگاه نباید به افتراق، انشقاق و تفرقه منجر شود چرا که انتخابات و اختلاف دیدگاه در آن، زنده و پویا بودن ساختار سیاسی را نشان می‌دهد.
فرماندار پارس‌آباد انتخابات را فرصت و بستر مناسبی برای ارتقای امنیت ملی و تحکیم بیش از پیش پایه‌های استوار نظام دانست و تصریح کرد: در تمامی انتخابات گذشته که در طی انقلاب اسلامی برگزار شده، مشارکت مردم زمینه‌ساز یاس و ناامیدی دشمنان و معاندان نظام بوده است.
رئیس مرکز حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار توجه و تمکین به قانون را بهترین شیوه برای برگزاری انتخابات سالم و بدون خدشه اعلام کرد و گفت: باید فضای انتخاباتی را که هم اکنون ایجاد شده تا پایان به سمت و سوی شور و نشاط توأم با آرامش و رفاقت سوق دهیم.
وی اصل و عنصر اساسی را در انتخابات پیش رو، مشارکت حداکثری و هوشمندانه مردم عنوان کرد و افزود: دشمنان و بدخواهان نظام چون از مردم‌سالاری دینی آسیب دیده‌اند، با ترفند‌های مختلف در صدد، سیاه‌نمایی، بی‌تفاوتی و حضور کم‌رنگ مردم در عرصه انتخابات هستند و از این رو باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های اخذ آراء و برگزاری یک انتخابات شکوهمند استفاده کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول