اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم - 51

حضور در انتخابات نقطه مشترک دیدگاه‌های مردمی

خبرگزاری فارس: مردم شهرستان میاندرود در استان مازندران درخواست کاری خود از کاندیداها و نمایندگان را صداقت و کار بدون حاشیه عنوان کردند و در مقابل نقطه مشترک تمام دیدگاه‌های مردمی، حضور پررنگ در انتخابات نهمین دوره مجلس اعلام شد.

حضور در انتخابات نقطه مشترک دیدگاه‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، در حالی که 46 روز به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی باقی است مردم میاندرود در گفت‌وگو با فارس دیدگاه‌های خود در مورد انتخابات را بیان کردند.

مردم از هر سن و قشری نظریات خود را در این مورد گفتند، اما نقطه مشترک تمام دیدگاه‌های مردمی، حضور پررنگ در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

در این مورد یکی از این شهروندان با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس در کشور و جایگاه حساس این نهاد در نظارت بر مسائل اجرایی کشور و همچنین قانون‌گذاری، شرکت در انتخابات را حق مسلم هر ایرانی دانست.

محمد فلاحتی در این مورد افزود: در حالی که در بسیاری از کشورها حکومت این حق را از مردم دریغ می‌کند در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات به عنوان یکی از ارکان و ستون‌های قانون اساسی ما به شمار می‌رود.

وی حق انتخاب و تعیین سرنوشت را یکی از نعمت‌های خداوند دانست که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم میسر شد و بهترین نوع سپاسگزاری از این نعمت را استفاده به جا از آن دانست.

این شهروند میاندرودی شرط استفاده به جا از حق انتخابات را انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم دانست و در این مورد افزود: باید کسی را انتخاب کنیم که به نیت خدمت برخواسته باشد و در این راه مدیون کسی نباشد.

مردم به جز شرکت پرشور در انتخابات در یک مسئله دیگر نیز با هم، هم‌نظر بودند که آن انتخاب اصلح و شایسته‌سالاری در ورود افراد به مجلس بود.

با توجه به گستردگی مسئله شایسته‌سالاری و انتخاب اصلح بر آن شدیم تا ملاک‌های شناخت فرد شایسته را نیز از مردم بپرسیم. 

 

* سرنوشت یک کشور با انتخاب مردم و درایت مسئولان آن میسر می‌شود

در این مورد یکی دیگر از مردم میاندرود با اشاره به مهم بودن انتخاب در زندگی افراد، گفت: همان‌طور که برای انتخاب در هر موردی از زندگی شخصی تحقیق، تلاش و جستجو می‌کنیم در این مورد نیز باید با احساس مسئولیت وارد عمل شد و تحقیق کرد.

محمدرضا قاسمی ادامه داد: انتخاب سرنوشت یک کشور با انتخاب مردم و درایت مسئولان آن میسر می‌شود و مسائل ملی به مراتب از انتخاب‌های جزیی و فردی مهم‌تر است.

وی درباره شاخص‌های خود برای انتخاب گفت: من پاکی و پاکدستی، خداترسی و تخصص را مهم‌ترین ملاک برای انتخاب افراد می‌دانم و معتقدم یک نماینده خلوص باید داشته باشد تا هرگز شرمنده مردم و خدای مردم نشود.

این شهروند میاندرودی ادامه داد: هر نماینده‌ای که به جزء برای این اصول خود را کاندیدا کرده به درد وکالت مردم نمی‌خورد و این ما هستیم که باید در این مورد هوشیار باشیم.

 

* اگر به هم‌محلی ناکارآمد رای دهیم اول به خودمان ضرر زده‌ایم

یک خانم شهروند میاندرودی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ملاک‌های انتخاب یک نماینده گفت: پست نمایندگی مجلس بسیار مهم است و باید با توجه به سوابق وی و کارهایی که تابه‌حال انجام داده افراد را سنجش کرد.

سعیده محمودنیا یادآور شد: مطمئناً کسانی که برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند دارای سابقه کاری هستند که پیدا کردن این رزومه کاری بسیار آسان است.

وی تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که برخی برای انتخاب نماینده انجام می‌دهند این است که فقط به هم‌محلی بودن و یا هم‌صنفی بودن افراد توجه دارند و در مورد کارایی و کارآمدی آنها تحقیق نمی‌کنند.

محمودنیا ابراز داشت: نباید از این مسئله غافل شد که مجلس جای انسان‌های کاربلد است و تخصص حرف اول را می‌زند حال اگر به هم‌محلی ناکارآمد رای دهیم اول به خودمان ضرر زده‌ایم.

این خانم که از قشر دانشجو بود، عنوان کرد: در کشور مشکلاتی از جمله بیکاری جوانان و مسائل فقر فرهنگی داریم که وقتی در کنار دشمنی و توطئه‌های مختلف استکبار قرار می‌گیرد نیاز به افراد کار بلد برای حل مشکلات را بهتر درک می‌کنیم.

 

* در مقابل وسوسه‌های خناسان خارجی و داخلی مستهلک نشود

وحید محمدزاده فرد دیگری است که وقتی با پرسش خبرنگار فارس مبنی بر ملاک‌های انتخاب برتر مواجه شد، پاسخ داد: یک نفر که بتواند در جایگاه بزرگ مجلس کار کند باید در درجه اول از لحاظ فکری آمادگی این حضور را داشته باشد.

وی در این مورد تصریح کرد: منظورم از آمادگی فکری این است که وقتی به مجلس راه یافت کارهای جناحی را به خدمت‌رسانی ترجیح ندهد و فراموش نکند که چه کسانی با چه نیت‌های پاکی به وی رای داده‌اند.

محمدزاده اذعان داشت: یک نماینده باید چهارچوب نظام که یادگار خون سرخ شهداست را قبول داشته باشد تا در مقابل وسوسه‌های خناسان خارجی و داخلی مستهلک نشود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول