اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کردستان خبر داد

وجود یک‌هزار و 437 موقوفه در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 437 موقوفه در این استان وجود دارد، گفت: از نظر ثبت موقوفات جزو استان‌های درجه دوم کشور هستیم.

وجود یک‌هزار و 437 موقوفه در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اسماعیل رستمی ظهر امروز در آستانه فرا رسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، با بیان اینکه غالب موقوفات کردستان وقف بر مساجد است، اظهار داشت: این موضوع موجب برجسته شدن موقوفات استان نسبت به سایر استان‌های کشور شده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در طی این چند سال شاهد توجه بیشتر مردم استان به امر وقف هستیم به طوری‌که از سال 89 تاکنون 25 موقوفه در استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: در 9 ماهه نخست امسال نیز 15 موقوفه به ارزش ریالی بالغ بر 5 میلیارد در استان ثبت شده که درآمد حاصله از موقوفات بر اساس نیت واقفان صرف خواهد شد.
وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 437 موقوفه در استان، ادامه داد: از این تعداد موقوفات 265 موقوفه در سنندج،252 موقوفه در بانه، 227 موقوفه در مریوان، 308 موقوفه در سقز، 301 موقوفه در قروه و 87 موقوفه نیز در شهرستان بیجار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه در طول سالیان گذشته تعداد رقبات موقوفات مذکور به‌طور قابل توجهی افزایش داشته است، گفت: تعداد موقوفات ذکر شده استان هم‌اکنون 14 هزار و 95 رقبه هستند.
رستمی اولویت و سیاست اصلی ادارات اوقاف را تثبیت مالکیت موقوفات عنوان کرد و افزود: اخذ اسناد مالکیت موقوفات موجب جلوگیری از این اموال توسط افراد سودجو می‌شود.
وی به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات در کل ادارات اوقاف کشور اشاره کرد و افزود: تمام اطلاعات مربوط به موقوفات شامل تاریخ وقف، ارزش ریالی موقوفه، وضعیت مالکیت آن در این سامانه ثبت و جمع‌آوری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از طریق این سامانه نظارت بسیار خوب و مناسبی بر عملکرد ادارات اوقاف صورت گرفته و کارآمدی عملکرد این ادارات نیز شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به کمک‌هایی که بر اساس نیت واقفان در سال‌جاری شده اشاره کرد و اظهار داشت: 5 میلیون ریال به مرکز دیالیز سنندج، 25 میلیون ریال برای کمک به طلاب علوم دینی، 15 میلیون ریال به هیئت‌های مذهبی، 15 میلیون ریال برای برگزاری جلسات قرآنی و 65 میلیون ریال هم برای حمایت از مساجد با توجه به نیت واقفان در این زمینه‌ها کمک شده است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول