اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان خبر داد

اختصاص 20 درصد اضافه سرانه برای بهبود وضعیت مدارس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: 20 درصد اضافه سرانه برای رفع نیازهای ضروری مدارس توسط شورای آموزش و پرورش استان همدان در نظر گرفته شده است.

اختصاص 20 درصد اضافه سرانه برای بهبود وضعیت مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌احسان قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان همدان 20 درصد اضافه سرانه برای بهبود وضعیت مدارس ابلاغ شده که برای مدارسی که نیاز ضروری دارند در اختیار آنان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در بحث تخصیص این 20 درصد جای بحث وجود ندارد و باید در اختیار مدارسی که نیاز ضروری دارند قرار بگیرد و بهتر است که این مبلغ بیشتر صرف فعالیت‌های آموزشی و پرورشی قرار بگیرد تا این که برای ساخت یا تعمیر و عمران قرار بگیرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان در بحث هوشمندسازی مدارس نیز عنوان کرد: 2 میلیارد تومان از سوی اداره کل نوسازی مدارس و 2 میلیارد تومان نیز از سوی وزارتخانه برای هوشمندسازی مدارس اختصاص داده که امیدواریم با این رقم تخصیص داده شده مدارس هر چه زودتر و در زمان معین به سیستم هوشمند مجهز بشود.
وی تصریح کرد: بحث هوشمندسازی در فاز اول در مدارس هیئت امنایی، شبانه و شاهد اجرا می‌شود و مرحله دوم در مدارس عادی اجرایی خواهد شد.
قنبری در پاسخ به سئوال یکی از مسئولان مبنی بر این که  اولویت‌های زیادی برای اجرا در مدارس وجود دارد و چرا مسئولان نخست سیستم هوشمندسازی را مطرح کردند، گفت: در آموزش و پرورش آنقدر مشکلات زیاد است که مطرح کردن آن زمان زیادی می‌طلبد و امیدواریم با همفکری کارشناسان بتوانیم برنامه‌های با کیفیت را در اولویت قرار دهیم.
وی ابراز داشت: بحث اینکه چرا هوشمندسازی از مدارس محروم شروع نشده این است که این یک روند طبیعی است که هر جا امکانات زیاد باشد اجرای یک طرح نیز در آنجا زودتر شروع می‌شود و این که در بعضی مناطق محروم نبود اینترنت مشکل جدی است که این مسئله را باید مخابرات حل کند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان افزود: طی بخشنامه‌ای که در تاریخ 14 آبان ماه سال 90 به استانها ابلاغ شد در ماده 4 عنوان شد که هر یک از دستگاه‌ها موظف هستند یک مدرسه را به سیستم هوشمند مجهز کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم که امیدواریم با حضور گسترده مردم شاهد شکل‌گیری مجلسی قوی در کشور باشیم.
قنبری در پایان گفت: اجرای برنامه‌های با کیفیت در مدارس به مناسبت دهه فجر در مدارس با اجرای برنامه‌های متنوع در ایام دهه فجر دانش‌آموزان را با تاریخ و مبانی انقلاب آشنا می‌کنند.
 انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول