اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در ارتقای آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: استاندار قم یکی از فلسفه‌های تدوین قانون شوراهای آموزش و پرورش را جلب مشارکت مردمی در امر تربیت و آموزش دانش‌آموزان دانست و گفت: باید بررسی کرد تا ببینیم که در این مدت چقدر مشارکت مردم را جلب کرده‌ایم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در ارتقای آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال 1390 که همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش دوشنبه شب در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) و سبط اکبر ایشان، 26 دی‌ماه روز فرار شاه از ایران را گرامی دانست و گفت: روز فرار شاه از کشور آغاز حرکت جدید انقلاب اسلامی بود که در فاصله‌ای کوتاه منجر به پیروزی این جنبش عظیم شد و فکر و روش جدیدی برای اداره دنیا و نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را به ارمغان آورد.
وی ادامه داد: این تفکر و این نظام، امروز علاوه بر کشورهای مسلمان که قیام‌های خود را بر این اساس سامان می‌دهند، دیگر کشورهای آزادی‌خواه جهان را نیز مورد تاثیر خود قرار داده و شعارهای آنان علیه حکومت‌های استبدادی برگرفته از انقلاب اسلامی است.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود سالروز تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش را فرصت مناسبی برای تنویر افکار عمومی در ارتباط با اهداف این قانون و مشارکت مردم در اجرای آن دانست و اظهار داشت: این قانون نیاز ضروری به واکاوی و بازبینی دقیق دارد، زیرا این قانون بسیار پیشرفته و دارای ظرفیت‌های بالایی است و ما آن‌طور که باید از آن بهره لازم را نبرده‌ایم.
موسی پور ادامه داد: دلیل اهمیت جایگاه آموزش و پرورش این است که عظیم‌ترین فعالیت آموزشی و پرورشی نوجوانان و جوانان در آن صورت می‌گیرد و این قانون آمده که این بار سنگین را بین سایر دستگاه‌ها و مردم تقسیم کند تا آموزش و پرورش بتواند برای تحقق اهداف متعالی نظام و حل مشکلات گوناگون حوزه آموزش و پرورش با مشارکت و همراهی جدی آحاد جامعه به ویژه اولیاء و خیرین و همه دلسوزان فرهنگی گام‌های بلندی را بردارد.
وی یکی از فلسفه‌های تدوین این قانون را جلب مشارکت مردمی در انجام مسئولیت سنگین و عظیم تربیت و آموزش دانش‌آموزان دانست و ابراز داشت: باید بررسی کرده تا ببینیم که در این مدت چقدر مشارکت مردم را جلب کرده و تا چه اندازه توانسته‌ایم از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای آموزش و پرورش بهره ببریم.
استاندار قم خاطر نشان کرد: در زمینه فعالیت شوراهای آموزش و پرورش باید بررسی دقیق و همه‌جانبه‌ای انجام شود و نیاز است که تجربیات استان‌های دیگر به کار گرفته شود و برگزاری همایش شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند فرصت خوبی باشد تا از این ظرفیت عظیم با برنامه‌ریزی و شناسایی نقاط ضعف و قوت استفاده بیشتری شود.
موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: در آستانه تحول در آموزش و پرورش نیاز است شوراها با ظرفیت خود وارد این میدان شوند.
وی افزود: اعضای شورا باید این سند را به طور کامل مطالعه کنند، زیرا کار بزرگی صورت گرفته که آثار و نتایج مثبت آن را در سال‌های آینده مشاهده خواهیم کرد و این کار یکی از آرزوهای اصحاب فرهنگ بوده که به لطف الهی انجام شده و باید سعی شود که این طرح برای اعضای شوراها، کادر آموزش و پرورش، معلمان و همه کسانی که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، تبیین شده و ابهامات آن رفع شود.
استاندار قم با بیان اینکه عده‌ای شبهه‌ای را مطرح می‌کنند که ساختار در آموزش و پرورش حرف اصلی را نمی‌زند بلکه محتوا عامل اصلی در آموزش است، تصریح کرد: باید برای این افراد متن سند توضیح داده شود که با چه مکانیزم و ابراز و رویکردی به سمت این تحول قدم برمی‌داریم.
موسی‌پور با بیان اینکه این قانون از سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید، ابراز داشت: برای اجرای نخستین مرحله طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید همه پیش‌بینی‌ها انجام شود تا به لطف الهی با کمترین مشکلی این مرحله را اجرایی کنیم.
استاندار قم همچنین با اشاره به روند ساخت و سازها و افزایش جمعیت منطقه پردیسان، اتخاذ تدابیر مناسب برای نیازهای آموزشی این منطقه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: ایجاد اداره مستقل آموزش و پرورش یکی از نیازهای این منطقه محسوب می‌شود که باید به سرعت مقدمات تشکیل آن فراهم شود.
موسی پور در پایان خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدارس این منطقه بهره برد.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول