اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

ترویج فرهنگ سلامت باید از آموزش و پرورش شروع شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: آموزش و پرورش مناسب ترین جا برای ترویج فرهنگ سلامت در جامعه است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

ترویج فرهنگ سلامت باید از آموزش و پرورش شروع شود
محمد الفونه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: برای این‌که یک فرهنگ خاص در جامعه نهادینه شود باید این‌کار از سنین پایین جامعه صورت گیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان این‌که سلامت جامعه در زمینه‌های مختلف امری حساس است، افزود: حوزه سلامت، وقت اداری و دستور اداری نمی‌شناسد بلکه باید به فرهنگ تبدیل شود و در رگ و خون جامعه جاری شود.
وی بیان داشت: اگر چه نقش دستگاه‌های متولی از دیگر دستگاه ها پر رنگ‌تر است ولی ترویج فرهنگ سلامت نیازمند مشارکت همگانی و هماهنگی بین بخشی است.
الفونه، از مشارکت 45 مدرسه در طرح مروج سلامت در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: بدون شک باید همه مدارس و دانش‌آموزان در این طرح مشارکت جدی کنند.
وی، سلامت را از حقوق اصلی مردم دانست و تاکید کرد: در قرآن نیز توجه بسیار زیادی به سلامت در بعد جسمی و روحی انسان شده که باید با بهره‌گیری از این تعالیم راهگشا برای ترویج فرهنگ سلامت در اجتماع تلاش کنیم.
فرماندار بویراحمد، فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای مرتبط با مقوله سلامت را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: وضعیت کنونی ما در حوزه سلامت و بهداشت به برکت انقلاب و نظام اسلامی حاصل شده است.
مقام ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد ادامه داد: مربیان بهداشت در همه مقاطع تحصیلی در آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج این فرهنگ در میان دانش‌آموزان دارند.
وی خاطرنشان کرد: آشنایی دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی با بهداشت عمومی، اصول و نقش تغذیه، بهداشت دهان و دندان و بهداشت محیط امری ضروری در جامعه است که مربیان بهداشت در مدارس این وظیفه مهم را به‌عهده دارند.
فرماندار شهرستان بویراحمد تاکید کرد: آموزش و پرورش مناسب‌ترین جا برای ترویج فرهنگ سلامت در جامعه است که باید به این موضوع توجه جدی شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول