اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم مطرح شد

اداره آموزش و پرورش پردیسان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش در منطقه پردیسان قم مطرح شد و به تصویب رسید.

اداره آموزش و پرورش پردیسان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال 1390 همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش دوشنبه شب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم، مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین وی در محل تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد.

بنابر این گزارش نخستین موضوع مطرح شده در این جلسه، ارائه گزارش دستاوردهای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و گزارش عملکرد یک‌ساله شورا بود که توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ارائه شد.

محمدحسین امین جعفری در مورد اهداف تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: این قانون با هدف در اولویت قرار دادن تعلیم و تربیت اسلامی، از جمله قوانین پیشرفته و برجسته‌ای است که در راستای تقویت و حمایت این امر خطیر توسط مجلس شورای اسلامی تدوین و تنظیم شده است.

وی در ادامه به تشریح عملکرد یکساله این شورا در استان قم پرداخت و شورای آموزش و پرورش استان را موفق‌ترین شورا در سطح کشور معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی جدی عملکرد و اثر بخشی فعالیت‌های شوراهای آموزش و پرورش کشور گفت: اقدامات، برنامه‌ها و موضوعات مختلفی در ارتباط با چگونگی فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش و کیفی‌سازی موضوعات گوناگون این حوزه وجود دارد که باید به جد مطرح شده و پیشنهادات و نقطه نظرات کاربردی و کارشناسی برای اجرایی کردن آن‌ها ارائه شود.

وی در این جلسه پیشنهاد برگزاری همایش شوراها در سطح کشور برای ارزیابی روند اجرای این قانون و بررسی نقاط قوت و ضعف آن و همچنین استفاده از تجربیات شوراها را ارائه داد و آمادگی استان قم را برای برگزاری این همایش در قم اعلام کرد.

در ادامه این جلسه موضوع بررسی دستورالعمل طرح ساختار جدید نظام آموزشی و بیان مزایا و آسیب‌شناسی طرح مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مجیده مولایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز به تشریح دستورالعمل طرح ساختار جدید نظام آموزشی3-3-6 و ماموریت‌های در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش پرداخت و در ادامه گزارشی را از روند اقدامات صورت گرفته در استان برای اجرای این طرح ارائه داد.

وی با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن این طرح به 647 کلاس برای مقطع ششم ابتدایی نیازمندیم، ادامه داد: کمیته تحول در سطح استان، نواحی و مناطق در حال برنامه‌ریزی و ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی هستند تا پایه ششم در دوره ابتدایی استقرار یابد.

استاندار قم نیز در ادامه با بیان اینکه نظام جدید آموزشی از سال آینده در کشور اجرایی می‌شود، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم برای اجرایی شدن این مرحله در استان انجام شود.

آخرین دستور کار نهمین شورای آموزش و پرورش استان قم بررسی مسائل آموزشی و پرورشی شهر و شهرک پردیسان و تمهید مقدمات لازم برای ایجاد اداره آموزش و پرورش در شهر پردیسان بود که با اهداف پیش‌بینی نیازهای آموزشی و پرورشی منطقه رو به رشد پردیسان این طرح به تصویب رسید و مقرر شد مقدمات اجرایی شدن آن توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قم پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری‌های استاندار قم در خصوص احداث مدرسه در این منطقه از قم گفت: در حال حاضر سه خیر مدرسه‌ساز نیز در این منطقه اقدام به احداث کانون فرهنگی تربیتی و مدرسه کرده‌اند و برای رسیدن به وضعیت مناسب مردم و خیرین باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

از دیگر برنامه‌های این نشست قرائت پیام مشترک وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها بود که توسط مویدی، نماینده وزیر آموزش و پرورش در جلسه قرائت شد.

در پایان این جلسه با توجه به ممتاز ارزیابی شدن شورای آموزش و پرورش استان قم توسط وزارت آموزش و پرورش، لوح تقدیر وزیر به استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار و اعضای این شورا اهدا شد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول