اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

حرکات نسنجیده موجب ضربه زدن به حسینیه اعظم زنجان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: یک حرکت نسنجیده موجب ضربه زدن به مجموعه مسجد حسینیه اعظم زنجان می‌شود.

حرکات نسنجیده موجب ضربه زدن به حسینیه اعظم زنجان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مسجد حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در حال حاضر از حرکت‌های مهم استان محسوب می‌شود، که موجب شده تا استان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نامگذاری شود.
وی با بیان اینکه درآمد سالانه این مسجد موجب انجام فعالیت‌های تاثیر گذار در استان می‌شود، افزود: در سال جاری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل نذورات این مسجد جمع‌آوری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ضرورت ساماندهی برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد و افزود: در این زمینه فعالیت‌های مهمی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان در ردیف بقاع متبرکه بوده و با در نظر گرفتن این موضوع از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه باید نظارت‌های لازم به این مجموعه صورت گیرد، افزود: یک حرکت نسنجیده موجب ضربه زدن به این مجموعه می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری بر ضرورت تعامل و همکاری بین سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد و بیان داشت: حساب و کتاب این مجموعه در طی 20 سال گذشته برنامه‌ریزی مناسبی نداشت که از سوی اداره کل اوقاف این ساماندهی شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های جزیره‌ای حسینیه اعظم زنجان در سال‌های گذشته تصریح کرد: ساماندهی فعالیت‌ها و نظارت بر این مجموعه از سوی این سازمان مورد تاکید است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طی دو سال گذشته فعالیت‌های مطلوبی در زمینه مسائل مالی این مسجد صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر 40 درصد درآمد این مجموعه برای فعالیت‌های عمرانی در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد مجموع درآمد این مسجد برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: 20 درصد درآمد این مجموعه برای فعالیت‌های مدیریتی و 10 درصد نیز برای فعالیت‌های نظارتی اختصاص یافته است.
حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه حساب‌های مالی این مسجد به اطلاع نماینده ولی‌فقیه می‌رسد، تصریح کرد: مشکلی در این راستا در استان وجود ندارد.
وی با اشاره به انتخاب مدیر فرهنگی و مدیر اموال به عنوان امین این مسجد بیان داشت: سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه انتخاب مدیر فرهنگی و مدیر اموال برای همه بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد:  درآمد حسینیه اعظم زنجان مشخص بوده و برنامه‌های مختلفی که از سوی این مسجد در حال انجام است نیز با اعتبار پیش‌بینی شده در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تا کنون دخالتی در برنامه‌های مختلف این مجموعه نداشته است، بیان داشت: نظارت بر نحوه فعالیت‌های این مجموعه در حال حاضر مورد تایید سازمان اوقاف و امور خیریه است.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه هیچ‌ گاه نمی‌تواند فعالیت‌های هیئت امنا را در این مجموعه انجام دهد، افزود: فقط در زمینه نظارت این اداره کل وارد شده و با انتخاب نماینده‌ای از سوی هیئت امنا برنامه‌های نظارتی را پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه هر گونه مجوزی که برای این مجموعه لازم بوده تا کنون با وجود همه مشکلات از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اخذ شده است، یادآور شد: در حال حاضر نیز این اداره کل در خدمت این مجموعه بوده و به تدابیری که از سوی استاندار زنجان برای رفع مشکلات این مجموعه اتخاذ می‌شود، پایبند است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول