اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان:

سهم نیروهای بومی پارس جنوبی باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان گفت: سهم نیروهای بومی پارس جنوبی باید افزایش یابد.

سهم نیروهای بومی پارس جنوبی باید افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، تیمور یزدان‌شناس عصر دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال کنگان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی از مهم‌ترین برنامه‌های کارگروه اشتغال کنگان است و همه مدیران و مسئولان در این راستا تلاش دارند.
وی افزود: شهرستان کنگان دارای جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد و صنعت کشور است و باید از پارس جنوبی استفاده بهینه را در اشتغال جوانان داشته باشیم.
فرماندار کنگان با تاکید بر لزوم اشتغال نیروهای بومی در عسلویه خاطر نشان کرد: اشتغال نیروهای بومی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مسئولان شهرستان است و رایزنی‌های لازم برای تحقق این مسئله انجام شده است.
یزدان‌شناس افزود: سهم نیروهای بومی از اشتغال در شرکت‌های منطقه پارس جنوبی باید فراتر از وضعیت فعلی باشد و شرکت‌ها باید بومی‌گزینی را محور مهم گزینش خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: زمینه تحصیل جوانان کنگان در رشته‌های مرتبط با نفت و گاز فراهم شده و امیدوار هستیم این مهم در ایجاد اشتغال جوانان تاثیرگذار باشد.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر نیز اظهار داشت: بانک‌ها نقش اساسی در ایجاد اشتغال دارند و از مسئولان بانک‌ها می‌خواهیم به دغدغه‌های اشتغال توجه لازم را داشته باشند.
عباس تبرکی افزود: تعدادی از مسئولان بانک‌ها اهتمام جدی ندارند و در واقع برخی افراد با تعلل و کاهلی در پرداخت تسهیلات چوب لای چرخ دولت می‌کنند که به هیچ وجه شایسته نیست.
وی اضافه کرد: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات خانگی و تسهیلات بنگاه‌های زودبازده سرعت به خرج دهند تا شاهد رشد اقتصادی و رونق در استان باشیم.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری بوشهر از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی در استان بوشهر خبر داد و افزود: یکی از مشکلات فعلی عدم وجود بانک اطلاعاتی در استان است که به‌زودی این بانک اطلاعاتی برای تسهیل در امور و برنامه‌ریزی مناسب راه‌اندازی خواهد شد.
در این جلسه دو طرح اشتغال‌زا مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب رسید.
ایجاد سردخانه و راه‌اندازی کارگاه تعمیر قایق‌های موتوری با اعتبار 16 میلیارد ریال و ایجاد 10 نفر اشتغال‌زایی مصوبه مهم کارگروه اشتغال کنگان بود.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول