اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نتایج بومی‌سازی قطعات در پارس جنوبی

صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی در پارس جنوبی خبر داد.

صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی‌اکبر شعبان‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی با داشتن 5 پالایشگاه فعال و 10 فاز مهم و ارزشمند نقش مهمی در تولید گاز کشور دارد و بیش از 43 درصد گاز کشور در این مجتمع تولید می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های بین‌المللی شاهد تلاش و فعالیت چشمگیری در این مجموعه هستیم و در سال جهاد اقتصادی به موفقیت‌های قابل‌قبولی رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: متخصصان داخلی در تهیه و تولید لوازم مورد استفاده در این مجموعه نقش مهمی دارند و در سال جاری از طریق تامین قطعات یدکی و مواد شیمیایی مورد نیاز این مجتمع توسط تولیدکنندگان داخلی، حدود 50 میلیارد تومان صرفه‌جویی عاید کشور شده است.

شعبان‌پور تصریح کرد: برای مقابله با تحریم و بومی‌سازی تولید مواد شیمیایی و قطعات یدکی تجهیزات، دو کمیته شامل کمیته خدمات فنی و خودکفایی مواد شیمیایی و کمیته خدمات فنی و خودکفایی تولید و ساخت قطعات یدکی در این شرکت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه ساخت و تولید قطعات یدکی نیز با استفاده از تبدیل شرایط تحریم به فرصت، ساخت و تولید تمام قطعات یدکی انواع مکانیکال سیل و درای گس سیل، شیرهای اطمینان، شیرهای کنترل و شیرهای توپی را که بالغ بر بیش از 40 هزار قلم است، با شرکت‌‌های داخلی قرارداد منعقد شده است.

شعبان‌پور افزود: ‌علاوه بر اقلام فوق در کارگاه مرکزی پالایشگاه و شرکت‌‌های داخلی سایر قطعات یدکی از جمله قطعات یدکی پمپ‌ها، انواع فیلتر‌ها، گسکت‌ها در داخل تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: این امر باعث شده تا از این لحاظ، صرفه‌جویی ارزی خوبی بالغ بر حدود 500 میلیارد ریال عاید کشور شود و از همه مهم‌تر اینکه با تولید این قطعات و مواد شیمیایی دیگر نیازی به خرید از خارج نخواهد بود و این یکی از اهداف جهاد اقتصادی است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول