اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

سه میلیون راس دام مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون بیش از سه میلیون راس دام بر علیه بیماری‌های مختلف دامی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

سه میلیون راس دام مایه‌کوبی شدند
سیدسعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی است که در این راستا طرح واکسیناسیون دام‌ها بر علیه‌ بیماری‌های مختلف دامی در طول سال به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری تب مالت تصریح کرد: در راستای مبارزه با بیماری تب مالت که یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، در این مدت بالغ بر 634 هزار و 452 راس دام مایه‌کوبی شد‌ه‌اند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: در امر مبارزه با بیماری هاری نیز هفت هزار قلاده سگ بر علیه این بیماری واکسینه شدند.
حسینی پیرامون اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری سل گفت: سل یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که به منظور جلوگیری از ابتلا دام‌ها به این بیماری معمولا دام‌های موجود در گاوداری‌های صنعتی و تعدادی از واحد‌های  گاوداری‌های سنتی تست می‌شوند که در سال جاری بیش از 14 هزار راس دام سنگین تست شد که از این تعداد 27 مورد دام آلوده شناسایی و کشتار شدند.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از ضبط و معدوم‌سازی 71 هزار و 895 کیلو گوشت غیرقابل مصرف در کشتارگاه‌های استان خبر داد و گفت: بازرسان این شبکه با حضور در کشتارگاه‌های دام و آزمایش گوشت دام‌های کشتار شده موارد غیرقابل مصرف را شناسایی و معدوم می‌کنند.
انتهای پیام/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول