اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

باید نقش بخش خصوصی در فعالیت دامپزشکی بارزتر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به توان بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های دامپزشکی گفت: باید در استان فعالیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها در این بخش گسترده‌تر شود.

باید نقش بخش خصوصی در فعالیت دامپزشکی بارزتر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جمع کارکنان دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تامین امنیت غذایی را در کشور برعهده دارد، اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی نیز که زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است یکی از عهده‌داران تامین امنیت غذایی است.
وی به اهمیت کار دامپزشکی اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد بیماری‌های نوپدیدی که بلای جان انسان شده‌اند مانند آنفولانزای نوع حاد بین انسان و دام مشترک هستند و می‌توان گفت به طور غیرمستقیم دامپزشکی کشور در سلامت انسان نقش دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از آنجا که شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها از رشد اقتصادی به شاخص‌های توسعه انسانی چرخش کرده است می‌توان گفت دامپزشکی به صورت غیرمستقیم در توسعه نیز نقش دارد و به همین سبب نخستین خطا در این بخش آخرین خطا است.
هادربادی افزود: کار کارکنان دامپزشکی دارای ظرافت و حساسیت زیادی است و در قرن 21 که رشد جمعیت و تحرک جمعیت زیاد شده است وظیفه این مجموعه سنگین‌تر از گذشته شده است.
وی به نقش بخش خصوصی در این بخش اشاره کرد و گفت: در این بخش فعالیت بخش خصوصی می‌تواند موفقیت‌ها را تضمین بیشتری کند و باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده بیشتری شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواستار فعالیت تعاونی‌ها در زمینه فعالیت دامپزشکی شد و اظهار داشت: در خراسان جنوبی انتظار می‌رود که بخش خصوصی در این زمینه نقش بارزتری داشته باشد.
هادربادی گفت: برای موفقیت بخش دامپزشکی باید تعامل بیشتری با دامداران صورت گیرد تا به اهداف مورد نظر در این بخش برسیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول