اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امید به زندگی در خانم‌های دشتستان 72 سال است

مردان دشتستانی یک سال کمتر از زنان عمر می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: امید به زندگی در خانم‌های دشتستان 72 سال و در مردان 71 سال است.

مردان دشتستانی یک سال کمتر از زنان عمر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن بعد از ظهر امروز در نشست شورای سلامت دشتستان اظهار داشت: در دو سال گذشته شاهد رشد چشمگیر شاخص‌های بهداشتی در این شهرستان هستیم و نحوه خدمات و کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی بهبود یافته است.

وی افزود: نظارت مستمری بر مراکز و خانه‌های بهداشت و همچنین نظارت دقیقی بر بیمارستان‌ها انجام می‌شود و این امر در افزایش سطح خدمات به مردم بسیار تاثیرگذار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: بیشترین گزارش مردمی در شهر برازجان وجود سگ‌های ولگرد ناقل بیماری است که باید این موضوع بطور جدی پیگیری و عملی شود.

کهن  با اشاره به وضعیت بیماری دیابت در شهرستان دشتستان تصریح کرد: در سال گذشته 100 مورد مرگ دیابتی در بین آقایان و خانم‌های شهرستان داشتیم که عمدتا بین خانم‌ها رخ داده است.

وی همچنین پوکی استخوان به ویژه در بین خانم‌ها را رضایت‌بخش ندانست و خواستار تلاش برای رفع این مهم شد.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان امید به زندگی در خانم‌ها و مردان در دشتستان را خوب خواند و گفت: امید به زندگی کردن در دشتستان در بین خانم‌ها 72 سال و مردان 71 سال برآورد شده است که این میزان در اوایل انقلاب 58 سال بوده است.

کهن افزود: بالا رفتن این شاخص نشان از توسعه و پیشرفت‌های شاخص‌های بهداشتی در شهرستان است که البته باید تداوم یابد.

وی همچنین بهره‌مندی از خدمات عمومی و تخصصی سلامت در شهرستان را 100 درصد رضایت‌بخش عنوان کرد و یادآور شد: همه مسئولان بهداشتی در این زمینه تلاش دارند و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به بیماران با تمام امکانات موجود در دستور کار قرار دارد.

این مسئول بهداشتی خواستار جمع‌آوری و دفن زباله مدارس بطور شبانه شد و گفت: باید نسبت به سلامت و امنیت دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول