اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

داوطلبان فضای انتخابات را ملتهب و خدشه‌دار نکنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از داوطلبان انتخابات مجلس نهم خواست در هر مرحله از بررسی صلاحیت‌ها فضای جامعه را ملتهب و خدشه‌دار نکنند.

داوطلبان فضای انتخابات را ملتهب و خدشه‌دار نکنند

یوسف اکبری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رد یا تایید صلاحیت در سه مرحله اولیه قطعی نیست بلکه تصمیم‌گیر نهایی شورای نگهبان است که نظر قطعی و حکم نهایی را در روز دوم اسفند اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: ما نیز مطیع این اعلام نظر بوده و تصمیم شورای نگهبان را لازم‌الاجرا و فصل‌الخطاب قرار می‌دهیم.

اکبری بیان داشت: هرگونه رفتار و حرکت و تبلیغ زود هنگام غیر‌قانونی بوده و عمل مجرمانه شمرده می‌شود که ما در جلسه نمایندگان کاندیداها نیز این مطلب را یادآور شدیم.

این مسئول ضرورت برقرار فضای سالم، آرام، بی‌هیاهو، بدون حاشیه و در عین حال با نشاط و اعتماد‌ آفرین را ضروری اعلام کرد و گفت: ایجاد چنین فضایی به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای کمک کرده و از به وجود آمدن فضای چالش برانگیز، غبارآلود و تفرقه‌افکن ممانعت می‌کند.

و فرماندار اردبیل ادامه داد: اگر همه ما به وظیفه قانونی خود عمل کنیم به یقین انتخابات در فضای آرام و با شور و نشاط بدون جریان‌سازی‌های منفی و موج‌آفرینی‌های روانی در جامعه برگزار شده و شکل اجرایی می‌یابد.

رئیس حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین اضافه کرد: ما مجریان انتخابات در مقابل قانون خود را خاضع و مطیع می‌دانیم و در پایان انتخابات نیز تسلیم اراده و تصمیم مردم هستیم.

وی با انتقاد از برخی نشریات و گله‌مندی از فعالیت‌های غیر‌قانونی در حوزه تبلیغات زودرس ابراز داشت: ما از دوستان مطبوعاتی و خبرنگاران انتظار بیشتری داریم تا با روشنگری‌های خود فضای جامعه را آرام و با طمانینه کنند چرا که قرار نیست مطبوعات ما ابزار دست کاندیدا‌هایی باشند که برای رسیدن به هدف خود اقدام به چاپ و نشر برخی مطالب  تبلیغی می‌کنند.

اکبری با یادآوری اینکه هیچ کاندیدایی اجازه فراخوان ندارد، گفت: ما در حال طراحی فضاهای سخنرانی برای کاندیداها در سه نقطه شهر اردبیل و دیگر شهرستان‌ها در محدوده زمانی مشخص شده تبلیغات هستیم و به یقین برای مجوزهای قانونی نیز تامین امنیت می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: برخی از افراد خود را بالاتر از قانون می‌دانند و از پاسخگویی به موازین قانونی طفره می‌روند که این خود عمل مجرمانه و ناشایست است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول