اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید شهردار دامغان از روند استیضاح خود

هروی: در طرح استیضاح ایرادات قانونی وارد است

خبرگزاری فارس: شهردار دامغان گفت: در طرح استیضاح شهردار، ایرادات قانونی وارد است و به این رویه اعتراض داریم.

هروی: در طرح استیضاح ایرادات قانونی وارد است
مجتبی هروی امروز در آستانه استیضاح خود از سوی شورای شهر دامغان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار کرد: چهار عضو شورای اسلامی شهر دامغان که موافق طرح استیضاح بوده و آن را امضا کرده‏اند، موارد قانونی در اجرای این طرح را رعایت نکردند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر دامغان که خواهان استیضاح شهردار دامغان هستند، ابتدا باید براساس ماده 73 قانون شهرداری‏ها و شوراهای اسلامی شهر به شهردار تذکر می‏دادند و بعد از آن، طرح سئوال و آنگاه استیضاح را مطرح می‏کردند.

شهردار دامغان اضافه کرد: طرح سئوال و استیضاح شهردار دامغان به یک باره مطرح شد و این از نظر قانونی و حقوقی دارای ایراد است و سابقه ندارد که شوراهای اسلامی شهر تاکنون چنین کاری کرده باشند.

هروی اظهار کرد: براساس قانون و بند 12 ماده شش آیین‏نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها، یکی از وظایف رئیس شورای اسلامی شهر ابلاغ کتبی موارد اعتراض و ایراد اعضا به صورت روشن و شفاف بوده که به عنوان تذکر به شهردار و دریافت پاسخ کتبی یا شفاهی شهردار در خصوص تذکر ابلاغی و طرح آن در جلسه شورای اسلامی شهر مطرح است.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه به این موضوع قانونی در روند طرح سئوال و استیضاح شهردار دامغان توجه نشد و ایرادات قانونی در آن وجود دارد.

هروی افزود: معتقدم کار من در مدت فعالیت در شهرداری دامغان شفاف بوده و هیچ گونه نگرانی از بابت پاسخگویی ندارم.

وی در پایان همچنین از کسب رتبه اول شهرداری دامغان در بحث تکریم ارباب رجوع در سطح شهرداری‏های استان از سوی استانداری سمنان و رتبه اول در بحث عمران و توسعه شهری در جریان برگزاری نمایشگاه توانمندی‏های شهرداری‏های سراسر کشور دفاع کرد.

شهردار دامغان ادامه داد: کسب این رتبه‏ها را بیانگر موفقیت و کسب رضایت مردم از عملکرد شهرداری دامغان می‏دانیم.

به گزارش فارس؛ شهردار دامغان هفته گذشته از سوی چهار عضو شورای اسلامی شهر دامغان با طرح هفت سئوال استیضاح شده است که باید در یکی از جلسات شورا حضور یافته و برای آخرین بار از طرح سئوال‏های مطرح شده دفاع کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول