اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی وزیر کشور:

شهرداری‌ها باید به خودکفایی برسند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه سالانه 2 میلیارد و 500 هزار تومان اعتبار به شهرداری‌های کشور اختصاص داده می‌شود، گفت: طبق برنامه‌های جدید شهرداری‌ها باید بتوانند به خودکفایی برسند.

شهرداری‌ها باید به خودکفایی برسند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا ارشادمنش پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون سراسری شهرداری‌ها در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برخی از فعالیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 24 هزار دهیاری در کشور وجود دارد که هر ساله بیش از یک میلیارد و 500 هزار تومان بودجه‌های کمکی و یک هزار میلیارد تومان بودجه‌های عمرانی و فضای شهری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص داده می‌شود.

* شهرداری‌ها باید 33 درصد کاهش هزینه‌های جاری داشته باشند

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: شهرداری‌ها باید 33 درصد کاهش هزینه‌های جاری داشته باشند.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه سالانه 2 میلیارد و 500 هزار تومان اعتبار به شهرداری‌های کشور اختصاص داده می‌شود، عنوان کرد: طبق برنامه‌های جدید شهرداری‌ها باید بتوانند به خودکفایی برسند.

* 33 درصد کاهش هزینه‌های جاری در شهرداری‌ها
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های انجام شده، شهرداری‌های کشور باید بتوانند در طول سال آینده 33 درصد از هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند.
معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: شهرداران و مدیران شهری باید بتوانند با اتکا به درآمدهای پایدار و تسهیلات در برنامه‌ای یک ساله تمام اعتبارات خود از طریق برنامه‌های شهری خود تامین کنند.
ارشادمنش بیان کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بخش زیادی از اعتبارات خود را از طریق بودجه‌های دولتی تامین می‌کنند که این بار سنگینی بر دوش دولت دارد در حالی که با کمی برنامه‌ریزی می‌توان به این خودکفایی دست پیدا کرد.

* شهرداری قزوین پیشرو در استفاده از طرح اوراق مشارکت
رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور ادامه داد: بر اساس برنامه‌ای که در سال قبل به شهرداری‌ها ارائه شد، شهرداری‌ها می‌توانستند از تسهیلات و اوراق مشارکت استفاده کنند که استان قزوین در این طرح جزو شهرداری‌های برتر استان به شمار می‌رود.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان این که استان قزوین در سال گذشته توانست با افتتاح پروژه‌های برتر و پیشرو بودن اجرای طرح‌های این سازمان جزو شهرداری‌های برتر کشور باشد، خاطر‌نشان کرد: افزایش اختیارات دهیاران نیز از برنامه‌هایی است که امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.
ارشادمنش در بخش دیگری با بیان نکاتی در مورد پروسه‌ جذب نیروی جدید برای شهرداری‌ها تاکید کرد: جذب نیروی جدید برای شهرداری‌ها با هماهنگی‌های مدیریت معاونت توسعه ریاست جمهوری و آزمون استخدامی سازمان سنجش انجام می‌شود.

* آزمون استخدامی شهرداری‌ها امروز در 14 استان
رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور ادامه داد: امروز در 14 استان کشور به طور همزمان آزمون استخدامی استانداری‌ها در مرحله دوم به اجرا در خواهد آمد.
معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر 60 هزار پست مدیریتی در 14 شهر از شهرهای کشور برای آزمون دهندگان پیش‌بینی شده است، این در حالی است که هیچ تعدیل نیرویی را در این شهرداری‌ها شاهد نخواهیم بود بدین معنا که شهرداری‌ها برای شغل‌های جدید خود جذب نیرو خواهند داشت.

* 4 هزار و 747 نفر برای تصدی شغل در استان رقابت می کنند
‌ارشاد‌منش افزود: امروز در استان قزوین 4 هزار و 747 نفر در 59 رشته در این آزمون استخدامی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی در خصوص زمان اعلام نتایج نیز گفت: تمام تلاش ما این است که نتایج هرچه سریع‌تر و تا پایان بهمن ماه اعلام شود.
معاون عمرانی وزیر کشور در پایان سخنان خود با بیان اینکه 37 رشته از 59 رشته‌ رقابتی آزمون دهندگان مخصوص استان قزوین است، عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این بوده است که در این آزمون شهرداری‌های کشور بتوانند شغل‌های بومی و خاصی که در استان در بخش شهرداری نیاز است، یا شغل‌هایی که در حال حاضر تصدی‌گری ندارد بتواند تامین نیرو شود.
انتهای پیام/ج10

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول