اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان فارس:

تشکل‌های غیر دولتی زنان بازوی توانمند دولت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان استان فارس گفت: تشکل‌های غیر دولتی زنان بازوی توانمند دولت هستند.

تشکل‌های غیر دولتی زنان بازوی توانمند دولت هستند
به گزارش خبرگزرای فارس از شیراز فاطمه اردبیلی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش یک‌روزه نقش سازمان‌های مردم‌نهاد زنان در تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: شبکه ارتباطی تشکل‌های غیر دولتی زنان فارس با هدف ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد ایجاد شده است.
رئیس شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان استان فارس گفت: شبکه ارتباطی تشکل‌های غیر دولتی زنان فارس با برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مورد نیاز تشکل‌ها توانسته است راهکارهای موثری پیش روی مدیران تشکل‌ها بگذارد.
عضو شورای مرکزی شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان به فعالیت‌های متعدد 300 تشکل مرمی در فارس اشاره کرد و افزود: تلاش زنان فعال فارس در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حمایتی، درمان، اشتغال و  همچنین فعالیت 300 تشکل فارس در بسیاری موارد بازوی توانمند دولت بوده و هستند.
اردبیلی ادامه داد: در فارس ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی وجود دارد که تا کنون همواره در راستای خدمت‌رسانی و تقویت این عرصه تلاش کرده‌اند.
وی با بیان اینکه شبکه تشکل‌های  غیر دولتی زنان استان فارس از نظر تعداد رتبه دوم را بعد از پایتخت در کشور دارد بیان کرد: در کشور بیش از یک‌هزار ngo  فعال وجود دارد که سهم فارس از این تعداد بالغ بر 300 ngo است.
رئیس شبکه تشکل‌های  غیر دولتی زنان فارس در ادامه با اشاره به هدف تشکیل این شبکه ابراز داشت: شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان استان فارس با هدف تعدیل نگاه به زن و تلاش برای ارتقای جایگاه فردی، خانوادگی و اجتماعی بانوان و تاکید بر نقش کلیدی همسری و مادری زنان و تلاش در راستای تحکیم بنیان خانواده تشکیل شده است.
اردبیلی ادامه داد: تا کنون شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان استان فارس اقدام به برگزاری 10 همایش در موضوعات مختلف کرده است.
وی آینده شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان استان فارس را روشن ارزیابی و تصریح کرد: در صورتی کهngo های زنان که خودجوش و بدون انگیزه‌های مالی و به شکل غیر دولتی و غیرسیاسی فعال شده‌اند، تقویت شود کارهای ماندگاری انجام می‌شود.
رئیس شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی برگزاری همایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد زنان در تحکیم بنیان خانواده را  نقش‌آفرینی تشکل‌های زنان در آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و با اشاره به آثار تهدیدهای اجتماعی بر خانواده اظهار داشت: خرده نظام‌های مؤثر جامعه، ساختار خانواده و افراد خانواده از جمله عواملی هستند که خانواده را تهدید می‌کنند.
وی گفت: کم‌کاری نظام اقتصادی در بحث سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری در راستای حمایت از خانواده و فراهم نبودن فرصت‌های شغلی ویژه زنان متناسب با نقش کلیدی زنان در خانواده از جمله تهدیدهای خرده نظام‌های تأثیرگذار است.
اردبیلی به تهدیدهای ناشی از انحراف در ساختار خانواده اشاره کرد و افزود: رواج ساختار اقتدار عرضی یا دموکراسی در خانواده، تضعیف جایگاه مرد در خانواده و مشابه‌سازی حقوق زن و مرد در خانواده از تهدیدهای ناشی از انحراف در ساختار خانواده است.
عضو شورای مرکزی شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان کم‌رنگ شدن عنصر ایمان، اصالت یافتن لذات مادی بر لذت‌های معنوی، ترویج فرهنگ مصرف‌زدگی و خارج شدن قناعت از دایره ارزش‌ها، از بین رفتن قباحت کسب مال حرام را از تهدیدهای افراد خانواده اعلام کرد.
وی در پایان نتایج آثار تهدیدها بر خانواده را در قالب عناوینی مانند بالا رفتن سن ازدواج، کاهش آمار ازدواج، آمار بالای طلاق، رشد نارضایتی به ویژه در زنان، طلاق عاطفی، کمرنگ شدن تأثیرات خانواده بر فرزندان و کاهش روابط فامیلی بیان کرد.
به گزارش فارس، همایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد زنان در تحکیم بنیان خانواده با حضور 300 تشکل مردم‌نهاد زنان استان فارس در شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول