اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر:

حضور زنان در اجتماع همراه با عفاف و حجاب باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: زنان نقش عظیمی در ماندگاری قیام عاشورا ایفا کردند و اگر حضور چشمگیر آنان در صحرای کربلا نبود، به طور حتم رسالت عظیم حسینی ناتمام می‌ماند.

حضور زنان در اجتماع همراه با عفاف و حجاب باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اکبر غلامعلیان پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای به مناسبت بزرگداشت اربعین حسینی با حضور نمایندگان امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی ملایر در مرکز بهداشت این شهرستان اظهار کرد: فلسفه و اهداف قیام عاشورا و نقش عظیم زنان در آن عرصه، توسط حضرت زینب کبری(س) به دست ما رسیده و این امر بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه حضور زینب کبری(س) در قیام بزرگ عاشورا و حوادث کربلا موجب حفظ  ارزش‌های دینی شد، افزود: تأسی از این حضور موجب حفظ ارزش‌های زنان می‌شود که باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر وظیفه زنان را در عرصه کنونی جامعه بسیار خطیر دانست و گفت: امروز اگر موفقیت و افتخاری در جامعه ثبت می‌شود، پایه و اساس آن پاکدامنی و رشادت‌های زنان است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغالزایی بانوان در جامعه افزود: در حال حاضر، بیش از 50 درصد از بانوان در سطح جامعه مشغول به کار هستند که طبق تأکیدات رهبری باید دو شرط برخورداری از عفاف و انجام مطلوب مسئولیت سنگین مادری و همسرداری را نیز در سرلوحه کاری خود قرار دهند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: حضرت زینب(س) ادامه دهنده اهداف قیام عاشورا و ماندگاری این حماسه در تاریخ بود که به واسطه آن، پس از تجلی اسلام زن هویت و اصالت واقعی خود را با حفظ ارزش‌ها بازیافت.

فاطمه احمدی متمایل، تشویق رزمندگان، ترویج صبر و ایثار، شرکت در نبرد، اطاعت از امام حسین(ع) و حمایت و سرپرستی از کودکان را از جمله نقش زنان در واقعه کربلا عنوان کرد و بیان داشت: بر این اساس، زنان می‌توانند در بزرگترین حماسه عصر خویش ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: زنان همواره پس از واقعه عاشورا همچنان به نشر معارف اسلام و ارزش‌های دینی پرداختند تا اسلام از زوال رهایی یابد.

احمدی متمایل در پایان سخنانش احیای امر به معروف و نهی از منکر، حفظ ارزش‌های اخلاقی، ترویج اهداف نهضت عاشورا، ایجاد آرامش و حفظ سلامت روانی در خانواده را از جمله وظایف زنان در عصر حاضر برشمرد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول