اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مبارزه با خشکسالی صورت گرفت

اجرای طرح تسطیح لیزری در مشهد مرغاب

خبرگزاری فارس: مسئول جهاد کشاورزی بخش مشهد مرغاب گفت: به منظور مبارزه با خشکسالی اجرای طرح تسطیح لیزری در یک‌هزار و 300 هکتار و آبیاری نوین در 600 هکتار از زمین‌های زراعی این بخش اجرا شده است.

اجرای طرح تسطیح لیزری در مشهد مرغاب
داریوش کرباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد مرغاب اظهار داشت: به منظور افزایش محصولات زراعی در واحد سطح و همچنین با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر و بحران کمبود آب کشاورزی، علاوه بر انجام تمهیدات و تهیه ادوات لازم، آموزش‌های مورد نیاز دست جمعی و انفرادی به کشاورزان این منطقه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در نزدیک به 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی این بخش با حفظ بقایای گیاهی و بازگردانی آنها به خاک برای حفظ رطوبت عملیات خاک‌ورزی حفاظتی و همچنین 10 هکتار از این زمین‌ها نیز عملیات خاک‌ورزی به صورت مستقیم بذر در منطقه زیر پوشش این مرکز انجام گرفته است.
مسئول جهاد کشاورزی مشهد مرغاب ابراز داشت: عملیات تسطیح لیزری به صورت نسبی نیز برای یکنواختی اراضی در سطح یک‌هزار و 300 هکتار از مزارع زیر پوشش این مرکز قرار گرفته است که مابقی آن در سال‌های آینده صورت می‌گیرد.
این مسئول هدف از انجام عملیات تسطیح لیزری را صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و افزود: با این روش بازدهی کشت انواع محصولات از قبیل گندم٬ جو، ذرت و آفتابگردان بالا می‌رود.
کرباسی بیان کرد: به منظور مقابله با خشکسالی و انجام راه‌کارهای متفاوت برای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هرز روی آن، به روش آبیاری غرقابی، حدود 600 هکتار از مزارع و باغات این منطقه به روش آبیاری بارانی و قطره‌ای مجهز و با استقبال متقاضیان روبه‌رو شده که همچنان رو به افزایش است.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول