اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

50 هزار هکتار از اراضی مستعد آبیاری تحت فشار است

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 50 هزار هکتار از اراضی استان، مستعد تجهیز به سیستم آبیاری تحت فشار است.

50 هزار هکتار از اراضی مستعد آبیاری تحت فشار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی غلامرضا حجی‌پور اظهار کرد: تاکنون 12 هزار و 500 هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده با کمک‌های فنی و اختصاص اعتبارات مستمر طی برنامه 5 ساله برای تجهیز بقیه اراضی مستعد آبیاری اقدام می‌شود.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یکی از مؤثرترین شیوه‌های افزایش بازده آبیاری در اراضی کشاورزی استان در مرحله انتقال و توزیع آب استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری مانند آبیاری تحت فشار (قطره‌ای و بارانی) است.
حجی‌پور تصریح کرد: استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای موجب می‌شود، در هر یک هکتار، 6 هزار و900 مترمکعب آب در سال صرفه‌جویی شود و در مزرعه‌ای که از سیستم آبیاری بارانی استفاده شود به ازای هر یک هکتار 4 هزار و 800 مترمکعب آب در سال صرفه‌جویی می‌شود.
وی افزایش 30 درصدی محصول تولیدی در سال، افزایش 50 درصدی بازده آبیاری، درآمد بیشتر کشاورزان، جلوگیری از واردات بی‌رویه، کشت بسیار عالی بذرهای استفاده شده، صرفه‌جویی در آبیاری، امکان کشت محصول و آبیاری در اراضی شیب‌دار، کنترل دقیق آب مورد نیاز گیاه و جلوگیری از شست‌و‌شوی مواد غذایی خاک را از مزایای استفاده از آبیاری تحت فشار ذکر کرد.
 انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول