اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

1500 هکتار از باغ‌های بابل به آبیاری قطره‌ای مجهز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: یک هزار و 500 هکتار از اراضی باغی بابل به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای مجهز شد.

1500 هکتار از باغ‌های بابل به آبیاری قطره‌ای مجهز شد
مسعود غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: دولت در راستای استفاده بهینه از منابع آب، خاک و افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی و توسعه طرح‌های نوین علمی برای اجرای پروژه‌ها، یارانه و تسهیلات خاصی اختصاص داده که هزینه اجرای این سیستم در هر هکتار به طور متوسط 45 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: از این مبلغ 85 درصد به صورت بلاعوض از سوی دولت و 15 درصد سهم بهره‌بردار به صورت نقدی یا انجام قسمتی از عملیات اجرایی پرداخت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: با تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر بهره‌برداری هر متر مکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید کاهش یافته و میزان تولید از لحاظ کمی و کیفی در واحد سطح افزایش می‌یابد.
غلامی جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری تحت فشار قطره‌ای برشمرد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و خودداری از روش‌های سنتی آبیاری در کشاورزی با استقبال کشاورزان برای مجهز شدن اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار شاهد افزایش تولید محصول از لحاظ کمی و کیفی در واحد سطح باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی بابل، اذعان داشت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار قطره ای از سال 75 تاکنون بیش از یک هزار و 732 هکتار از اراضی این شهرستان توسط این مدیریت به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
غلامی متذکر شد: در سال جاری با بیش از 67 میلیارد ریال یک هزار و 500 هکتار از اراضی باغی بابل به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای تجهیز شد.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول