اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر:

کانال آبیاری دشتی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر از پیشرفت 90 درصدی کانال آبیاری دشتی خبر داد.

کانال آبیاری دشتی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش با اشاره به اولویت‌های شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اظهار داشت: این شرکت در سال‌های اخیر با تمام توان در مسیر توسعه زیرساخت‌های آبیاری در منطقه گام برداشته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مردم آبپخش با امر کشاورزی در ارتباط هستند، اضافه کرد: آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات از مهم‌ترین عواملی است که بر میزان و کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر دارد و از دغدغه‌های مهم کشاورزان است که ما برای بهبود این وضعیت تلاش می‌کنیم.
موسوی بیان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی در کانال‌های آبیاری و لایروبی کانال‌ها از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای آن گام برداشته و رضایتمندی کشاورزان منطقه را به دنبال داشته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به معایب کانا‌ل‌های آبیاری خاکی خاطرنشان کرد: در کانال‌های آبیاری خاکی کشش آب نسبت به کانال‌های بتنی کمتر است و موجب طولانی شدن دور آبیاری نسبت به کانال‌های بتنی و هدر رفتن آب در این کانال می‌شود که این مسئله ضرورت پوشش کردن کانال‌های آبیاری تاکید می‌کند.
موسوی اذعان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری باعث بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات می‌شود و از مزایای بتنی کردن کانال‌های انتقال آب می‌توان به انتقال، موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش دور آبیاری اشاره کرد.
وی ادامه داد: در کانال آبیاری دشتی تا کنون شاهد بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی بوده‌ایم و این کانال آبیاری به دلیل استفاده از بتن مسلح و شیوه‌های مدرن ساخت کانال‌های آبیاری از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
این مسئول بیان داشت: طول کانال دشتی قریب به پنج کیلومتر است و که 1.2 کیلومتر آن را کانال‌ باکسی و مابقی را کانال ذوزنقه‌ای شامل می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر متذکر شد: کانال آبیاری دشتی آبپخش که هم‌اکنون در دست اجراست بالغ بر 150 هزار اصله از نخیلات منطقه دشتی اسماعیل‌خانی و بنار آزادگان بخش آبپخش را تحت پوشش قرار می‌دهد.
موسوی اذعان داشت: خدمت‌ به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین عبادات و وظایف مسئولان است و با تمام توان باید در راستای تحقق این هدف والا گام برداریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول