اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اجرای طرح آبیاری تحت فشار با جدیت دنبال شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی خواستار سرعت‌ بخشیدن به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان شد.

اجرای طرح آبیاری تحت فشار با جدیت دنبال شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در جلسه شورای آب و کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌های دولت در بخش کشاورزی توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار است که به منظور اجرای این طرح اعتبارات بسیار خوبی را در اختیار استان‌ها قرار داده است.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون 85 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار و قطره‌ای توسط دولت و 15 درصد توسط متقاضی تامین می‌شود که این میزان در مناطق محروم صددرصد توسط دولت تامین خواهد شد.
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ اولویتی در جهاد کشاورزی مهم‌تر از آبیاری بارانی و قطره‌ای نیست، ادامه داد: بانک کشاورزی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جذب و پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش اقدام کند و از این فرصت نهایت بهره‌ را ببرد.
شعبانی‌فرد افزود: با توجه به اهمیت این مسئله از این پس جلسات شورای آب و کشاورزی استان روزهای پنج‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود و مسئولان جهاد کشاورزی باید گزارش‌های هفتگی خود را در زمینه پیشرفت کار ارائه دهند.
وی بیان کرد: از آنجا که کیفیت کار و ابزار و امکانات مورد استفاده در این پروژه نقش بسیار موثری در افزایش استقبال سایر کشاورزان دارد می‌طلبد در نحوه کار و استفاده از ابزار و امکانات توجه به کیفیت مدنظر قرار گیرد.
استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد تحول در بخش شیر گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور ما به شدت نیازمند ایجاد تحول در صنعت دامپروری برای تولید شیر هستیم که این استان از آمادگی لازم برای انجام طرح‌های تحقیقاتی در این زمینه برخوردار است.
شعبانی‌فرد خاطر نشان کرد: بالغ بر 60 میلیارد تومان اعتبار به طرح مشاغل خانگی اختصاص یافته که با سوق دادن این اعتبارات در بخش دامپروری و تولید شیر شاهد تحولات بزرگی در روستاها خواهیم بود.
انتهای پیام/ج30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول