اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بارندگی 3 روز اخیر محقق شد

افزایش دبی آب شبکه آبیاری آبپخش به بیش از 10 هزار لیتر بر ثانیه

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر از افزایش دبی آب شبکه آبیاری آبپخش به 10 هزار و 500 لیتر بر ثانیه خبر داد.

افزایش دبی آب شبکه آبیاری آبپخش به بیش از 10 هزار لیتر بر ثانیه
سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با توجه به خواست کشاورزان، آبیاری هرچه مطلوب‌تر نخیلات و اراضی کشاورزی را مورد توجه قرار داده و با تمام توان در راستای اجرای هرچه مطلوب‌تر این اهداف گام برمی‌داریم.
وی با اشاره به بارندگی سه‌ روز گذشته در بخش آبپخش افزود: در اثر بارندگی‌های سه‌ روز گذشته در بخش آبپخش شاهد بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و افزایش حجم شبکه‌های آبیاری بخش آبپخش بوده‌ایم که این امر زمینه‌ساز افزایش راندمان انتقال آب در شبکه آبیاری آبپخش شده است.
موسوی بیان داشت: دبی شبکه آبپخش در روزهای قبل از بارندگی 6 هزار و 500 لیتر بر ثانیه بوده است که با بارش چشمگیر باران در روزهای اخیر به 7 هزار و 500 لیتر بر ثانیه در کانال آبیاری آبپخش افزایش یافته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر ادامه داد: همچنین با ورود آب کانال دفع آب‌های سطحی شاهد افزایش دبی 10 هزار و 500 لیتر بر ثانیه‌ای آب شبکه‌های آبیاری در بخش آبپخش بوده‌ایم.
موسوی ابراز داشت: علاوه بر بارش باران یکی از عواملی که در افزایش دبی آب در شبکه‌های آبیاری بخش آبپخش تاثیرگذار بوده؛ ورود روان‌آب‌های جاری در کانال‌های دفع آب‌های سطحی و افزایش حجم آب بین سد مخزنی رئیسعلی دلواری و سد انحرافی شبانکاره در سعدآباد بوده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: ایجاد کانال دفع آب‌های شهری توسط شهرداری‌ها از پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی در هر شهر است و علاوه بر جلوگیری از ماندن آب‌های سطحی حاصل از بارش باران در سطح شهر و فرسایش شهر زمینه‌ساز بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آب‌های ناشی از بارش باران می‌شود و از شهرداری‌های شهرستان می‌خواهیم بر اجرای طرح‌های کانال دفع آب‌های سطحی اهتمام ورزند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری ابراز امیدواری کرد: امید داریم با ادامه بارش باران در روزهای آینده در فصل زمستان شاهد بهبود وضعیت شبکه‌های آبیاری و ذخیره آب در سد مخزنی رئیسعلی دلواری و سایر سدهای شهرستان برای سال‌های آینده باشیم.
موسوی بیان داشت: در سال‌های اخیر که کشور در بحران خشکسالی به‌سر می‌برد بارش باران در فصل زمستان باعث کمک به منابع ذخیره آب می‌شود و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر با مدیریت منابع آبی امکان آبیاری مطلوب را برای ادوار آینده فراهم آورده است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول