اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان:

نخستین سالن تخصصی تنیس کاشان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان از احداث نخستین سالن تخصصی تنیس در مجتمع شهدای دانش‌آموز این شهرستان خبر داد.

نخستین سالن تخصصی تنیس کاشان احداث می‌شود
حسین حنطه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فونداسیون نخستین سالن تخصصی تنیس این شهرستان اجرا شده و تا مرحله تکمیل به 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به احداث سالن تخصصی تنیس به عنوان یکی از شش سالن ورزشی در حال احداث در مدارس کاشان عنوان کرد: چهار باب از این سالن‌ها با 20 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان خاطر نشان کرد: این سالن‌ها در مدارس تیزهوشان شهید بهشتی، آیت‌الله نجفی، شهید کاشانی‌پور، سید حاجی طباطبایی، شهدای برزک و سالن تخصصی تنیس در مجتمع شهدای دانش‌آموز احداث می‌شود.

به گفته وی برای اجرای فونداسیون، نصب قاب سوله و پوشش سطح سالن ورزشی واقع در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی یک میلیارد ریال هزینه شده که با تکمیل اعتبارات آن تا سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

حنطه‌ای مساحت هر سالن را حدود 800 متر ذکر و عنوان کرد: با احداث این شش سالن ورزشی بیش از 4 هزار و 500 مترمربع به فضاهای ورزشی مدارس کاشان اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مدارس کاشان از هشت سالن ورزشی سرپوشیده با 6 هزار و 500 مترمربع مساحت برخوردار است که طی سال‌های 1374 تا 1387 ساخته شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان ساخت یک سالن ورزشی برای هر مدرسه را به عنوان یکی از اولویت‌های طرح و برنامه این مدیریت دانست و گفت: برای احداث هر سالن ورزشی بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حنطه‌ای در ادامه با اشاره به مقاوم‌سازی سه واحد آموزشی در کاشان یادآور شد: این واحدها با اعتبار 7 میلیارد ریال تا اول مهر 91 آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی از تکمیل سه باب واحد آموزشی تا پایان سال جاری و بهره‌برداری آن در فروردین ماه سال 91 خبر داد و تصریح کرد: این مدارس از محل اعتبارات خیران، ملی و طرح تخریب و بازسازی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی، مدرسه فیض کاشانی با مشارکت اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریالی خیر مدرسه‌ساز حاج علی اکبری، مدرسه موسی بن جعفر(ع) با مشارکت اعتبار 800 میلیون ریالی خیر مدرسه عباس‌زاده و مدرسه فردوسی با هزینه 9 میلیارد و 500 میلیون ریالی اعتبارات ملی طرح تخریب و بازسازی می‌شوند.

حنطه‌ای تصریح کرد: با تکمیل و بازسازی این سه مدرسه تعداد 32 کلاس درس به کلاس‌های مدارس کاشان اضافه می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان مدرسه‌سازی را نیاز دیروز، امروز و فردا دانست و گفت: با جایگزین شدن مدارس جدید دوباره این واحدها طی 30 تا 40 سال آینده جایگزین مدارس تخریبی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به نیاز کاشان به ساخت 850 کلاس درس خاطر نشان کرد: با احتساب هزینه 8 میلیارد ریالی برای ساخت هر مدرسه، این شهرستان به 920 میلیارد ریال هزینه ساخت کلاس‌های جدید نیاز دارد.

حنطه‌ای با تأکید بر اینکه نیاز به احداث مدرسه هیچ وقت پایان نمی‌پذیرد نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی در اذهان جامعه را توسط رسانه‌های دیداری، نوشتاری و مکتوب خواستار شد.

وی با انتقاد از تفکر غلط کسانی که مدرسه‌سازی را نیاز کنونی جامعه نمی‌دانند اذعان داشت: پشتیبانی مادی و معنوی خیران از دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های  آینده‌ساز در ترویج امر  مدرسه‌سازی ضروری است.

انتهای پیام/ن20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول