اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

اعتبار نوسازی مدارس افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار نوسازی مدارس به رقم 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و هرگز این اعتبارات متوقف نشده است.

اعتبار نوسازی مدارس افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش ظهر امروز در جلسه گزارش عملکرد و برنامه‌های سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آموزش و پروش از نهادهایی است که از پایین‌ترین دستگاه‌ها به لحاظ اعتبارات به بالاترین دستگاه‌های اداری، آموزش و جذب اعتبارات ارتقا پیدا کرده است.
در ادامه جلسه، عفت شریعتی نماینده مردم مشهد و کلات اظهار داشت: خانواده‌ها خواستار توسعه و ایجاد مدارس قرآنی هستند، زیرا این مدارس امید معنوی و معرفتی خانواده‌ها برای فرزندان محسوب می‌شود.
شریعتی ضمن تشکر از اردوهای ورزشی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دانشگاه فرهنگیان نیاز به پشتوانه مجلس و پیگیری در راستای تحقق این هدف دارد که نیاز به همکاری و همراهی متقابل آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی دارد.
شریعتی گفت: با همکاری و جذب خوب سازمان نوسازی و تجهیز مدارس  توسط خیرین، حالا دیگر خیرین مدرسه‌ساز مدارس را مانند خانه خود می‌دانند.
در ادامه جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ارائه گزارش عملکرد این اداره برای اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی پرداخت و اظهار داشت: هیچ مراجعه‌کننده معترضی نسبت به نقل و انتقالات انجام شده، تا بحال نداشتیم.
فخریان افزود: در مهر ماه امسال 180 پروژه آموزشی و پرورشی در سطح استان افتتاح می‌شود و 640 کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس اضافه می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر 14 استخر مصوب و11 استخر آماده شده، مجموع سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش خراسان رضوی به 50 سالن افزایش می‌یابد.
فخریان درادامه به پرداخت سرانه زودتر از موعد به مدارس سراسر استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات سرانه مدارس را تا اول مهر به مدارس دادیم تا مدارس برای پرداخت قبوض دچار مشکل نشوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:120 نفر از معلمان نخبه ابتدایی در راستای تغییر کتب سال اول ابتدایی، 72 ساعت آموزش حضوری دیدند که این آموزش‌ها را برای سایر همکارانشان در سطح استان تا نیمه مهر ماه در 47
منطقه و شهرستان منتقل می‌کنند.
فخریان افزود: درحوزه نظارتی، 150 تذکر شفاهی به مدیران و 20 مورد تذکر کتبی توسط گروه‌های نظارتی برای ثبت‌نام مدارس داده شد که از این تعداد 12 مدیر با استفاده از روش‌های نظارتی و مستند نظارتی تغییر و جابجا شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی سپس با اشاره به چشم‌انداز آینده این اداره گفت: احداث شهرک ورزشی دانش آموزی، ریشه‌کن شدن بیسوادی تا سه سال آینده، ایجاد تراز مناسب بین رشته‌های فنی و نظری در استان از جمله اولویت‌های این چشم‌انداز است.
فخریان به تعاملات خوب آستان‌قدس رضوی، صدا و سیما، شهرداری و نمایندگان  مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ارتباط دو طرفه و متقابل از همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد برای رشد و ارتقای دانش‌آموزان استان استفاده کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول