اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه دوم خبر داد

انجام 8 عملیات همزمان در رزمایش بحران در فازهای‌ 2 و 3

خبرگزاری فارس: رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه دوم از انجام هشت عملیات همزمان در رزمایش بحران در فازهای 2 و 3 خبر داد.

انجام 8 عملیات همزمان در رزمایش بحران در فازهای‌ 2 و 3
ابراهیم غریبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: رزمایش بزرگ و مهم مدیریت بحران در فازهای 2 و 3 با کیفیت مطلوبی انجام گرفت.
وی افزود: این رزمایش از پیش طراحی شده بود و دو سناریو فرضی و واقعی داشت.
غریبی خاطر نشان کرد: سبک رزمایش را تاکنون در سطح مجتمع نداشته‌ایم و در واقع این‌ برای نخستین بار است که در سطح پالایشگاه‌های مجتمع این کار انجام می‌شود.
رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه دوم با اشاره به سناریوی فرضی این رزمایش گفت: سناریو از این قرار بود که یکی از مخازن میعانات گازی ما دچار حریق شده و به تبع آن سقف مخزن به واسطه‌ انفجار، بلند شده و به محوطه‌ دیگری برخورد کرده است و در آن محوطه بود که شعله و آتش واقعی داشتیم و آن آتش‌های واقعی هم آتش‌سوزی مرکب بود.
غریبی یادآور شد: هشت عملیات همزمان متوالی و متناوب در هم ترکیب شد و در این‌جا انجام گرفت؛ یک حادثه در مخزن گازمان بود و همزمان یک نشتی هم روی مخزن آف اسپک در سناریومان طراحی کرده بودیم که با توجه به مسیر باد، نیازی به امحا و اطفا نبود ولی ما یک تیم را در آن‌جا در حالت آماده‌باش نگه داشتیم و ماحصل کاری که انجام شد بسیار ارزشمند بود.
وی اضافه کرد: 10 تیم آتش‌نشانی به منطقه دعوت شده بود و فرایند فرماندهی حادثه توسط رئیس ایستگاه آتش‌نشانی پالایشگاه دوم در این‌جا پیاده شد و به‌حمدالله هم آتش‌های واقعی تحت کنترل درآمد و هم مخزن‌مان. در آن یک ساعت سناریو تجربه‌ خیلی خوبی برای همه‌ گروه‌ها به دست آمد.
غریبی گفت: بالغ بر 120 نفر از گروه‌های آتش‌نشانی، امداد، منطقه‌ ویژه و همکاران‌مان از پتروشیمی در این مانور شرکت فعال داشتند و خوشبختانه تجهیزاتی را هم که خواسته بودیم تهیه شد و در محل حاضر بود و بعد از آن هم برگردانده شدند.
وی اذعان داشت: امیدوار هستیم با تمهیداتی که در بحث ایمنی در مجتمع حاکم است، ما هیچ‌وقت دچار حادثه نشویم؛ به ویژه حادثه‌ای از این نوع که فوق‌العاده پیچیده است.
رئیس ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه دوم تصریح کرد: ما هر سه ماه یک‌بار رزمایش برگزار می‌کنیم و سالانه نیز یک رزمایش شرایط اضطراری و همچنین یک رزمایش شرایط بحران داریم که کل مجتمع یا حتی کل منطقه را درگیر می‌کند؛ در این رزمایش قسمتی از منطقه را به‌ اضافه‌ کل مجتمع درگیر کردیم.
غریبی افزود: چیزی که در صنعت نفت و گاز مهم و مطرح است و اولویت بیشتری دارد، رعایت نکات ایمنی است تا دچار حادثه نشویم؛ مسئله‌ دیگر هم این است که اگر دچار حادثه شویم، باید که آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم که یک‌سری تمهیدات اندیشیده شده و تجهیزاتی داریم و یک‌سری تجهیزات دیگر نیاز داریم که در این رزمایش‌ها آن احتیاجات خودشان را نشان می‌دهند و به وسیله‌ این رزمایش‌ها می‌توانیم نیازسنجی را انجام دهیم.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول