اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول المپیاد فنی و حرفه‌ای استان یزد:

22 کارآموز یزدی در مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول المپیاد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از شرکت 22 نفر از استان یزد در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

22 کارآموز یزدی در مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کنند
جلال میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود و 22 نفر از یزد در 16 رشته فنی و حرفه‌ای در این رقابت‌ها حضور می‌یابند.
وی افزود: مسابقات ملی مهارت هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله شهرستانی برگزاری، داوری و طراحی سئوال در مراکز شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.
میرجلیلی ادامه داد: برگزیدگان شهرستانی به مرحله استانی راه می‌یابند که در این مرحله برگزاری مسابقات برعهده اداره‌کل و طراحی سئوالات برعهده دفتر بین‌المللی مسابقات است و بعد از انتخاب تیم استانی، برنامه‌ریزی لازم برای آماده‌سازی تیم برای شرکت در مسابقات ملی مهارت صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: برای برگزیدگان مرحله استانی اردوهای تیمی در راستای آماده‌سازی شرکت‌کنندگان برای شرکت در مسابقات ملی ترتیب داده می‌شود و بودجه آن از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تأمین می‌شود.
میرجلیلی یادآور شد: استان یزد از سال 1379 تاکنون میزبان شش دوره از مسابقات ملی مهارت در رشته‌های صنایع ساختمان، کامپیوتر، سخت‌افزار و نرم‌افزار، رباتیک و cnc بوده و در هر دوره دارای مدال و رتبه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: استان یزد از لحاظ تعداد مدال در دو سال متوالی دارای رتبه نخست در کشور و از لحاظ رتبه تیمی دارای رتبه دوم در دو سال متوالی شده است.
میرجلیلی اظهار داشت: در سال گذشته 17 نفر از برگزیدگان مسابقات استانی مهارت به مرحله کشوری راه یافتند و از این تعداد سه نفر از مرکز یک یزد در رشته ساخت و تولید تیمی و یک نفر از مرکز شهرستان مهریز در رشته آجرچینی دارای رتبه اول کشوری و دو نفر از مرکز یک آموزش فنی و حرفه‌ای یزد رتبه دوم کشوری در رشته مکانترونیک تیمی را کسب کرده‌اند.
وی اضافه کرد: استان یزد در سال 1388 در مسابقات ملی مهارت پنج مدال طلا و چهار مدال برنز کشوری به دست آورد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول