اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان:

حضور حداکثری مردم در انتخابات یک اصل است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نهم یک اصل است و ائمه جمعه با استفاده از تریبون نماز جمعه این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات یک اصل است
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام علی اسلامی‌نژاد ظهر امروز در سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه گیلان در حوزه علمیه آیت‌الله بهجت این شهرستان اظهار داشت: اگر فضای جامعه آماده نباشد میدان برای کسانی که بی‌اعتقاد و اهل سوء‌استفاده هستند، باز می‌شود و اینجاست که دیگر نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به معنای صحیح کلمه اجرا کرد.

وی فضاسازی معنوی در جامعه را برای اجرای احکام الهی الزامی دانست و افزود: در ایام ماه محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و اعیاد مذهبی اگر چنانچه تمهیدات لازم صورت گیرد و فضایی که ایجاد می‌شود مناسب با ایام باشد، مبلغان دین می‌توانند احکام الهی را ترویج دهند.

این مسئول افزود: در این ایام فضای خانه‌ها، شهرها، خیابان‌ها و اداره‌ها را آماده کنیم تا به تناسب تغییرات انجام گیرد که این امر برای مومنان موجب نشاط و برای افراد غافل سبب بیداری و برای افرادی که مخالف و بی‌اعتقاد هستند نیز سبب انفعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی جامعه باید به دست خودمان انجام گیرد، ادامه داد: اگر فضای جامعه آماده نباشد میدان برای کسانی که بی‌اعتقاد و اهل سوءاستفاده هستند، باز می‌شود و اینجاست که دیگر نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به معنای صحیح کلمه اجرا کرد.

اسلامی‌نژاد با بیان اینکه در پارک‌ها زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، متذکر شد: اگر فضاسازی مناسبی صورت گیرد و زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و حلال و حرام فراهم شود دیگر مردان و زنان با ایمان و معتقد ما از رفتن به پارک امتناع نمی‌کنند و فضا را مناسب برای خود می‌دانند.

وی به انتخابات مجلس نهم و به نقش ائمه جماعت در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و بیان داشت: در انتخابات مجلس نهم حضور حداکثری مردم در این انتخابات یک اصل است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت نظام می‌شود و کسانی که باید با حفظ همین حضور حداکثری با تخلفات، خط‌دهی‌ها و مسائلی که مناسب با شان نظام جمهوری اسلامی نیست، مبارزه کنند، جامعه روحانیت هستند و ائمه جمعه نیز به نحو خاصی چنین مسئولیتی را بر عهده دارند که با تریبون نماز مقدس جمعه مردم را آگاه کنند تا انتخابات پرشور و سالم برگزار شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول