اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

رفاقت بازی‌های انتخاباتی کنار گذاشته شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه گیلان گفت: همه باید در انتخابات دقیق باشیم و رفاقت بازی‌ها را کنار بگذاریم.

رفاقت بازی‌های انتخاباتی کنار گذاشته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در سومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان در حوزه علمیه آیت‌الله بهجت این شهرستان اظهار داشت: دنیای امروز با افکار شیطانی و امکاناتی که دارد علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده است.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با تحریم‌های نفتی، بانکی، تردد و ... تلاش می‌کند با چنین فشارهایی جمهوری اسلامی ایران را تسلیم کند، افزود: رهبر معظم انقلاب، خبرگان رهبری، مجلس، فرزندان جبهه، طلبه و ملت ایران همه تربیت شده مکتب امام حسین (ع) هستند و حتی در صورت بروز مشکلات و تنش‌ها تسلیم فشارهای روانی و تحریمی دشمن نمی‌شوند.
امام جمعه رشت مهم‌ترین راه مبارزه با تحریم‌های دشمنان را صبر و تدبیر دانست و گفت: امروز موضوع انتخابات یک امتحان بزرگ است و اگر دقت لازم را نداشته باشیم، ممکن است اتفاقات مجلس ششم پیش آید که با تحصن خود نظام را ساقط کردند یعنی اگر انسان‌های صالح و شایسته، ولایی، دین‌باور و ملتزم به احکام شرعی را انتخاب نکنیم آن صحنه‌های تاسف‌بار تکرار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در انتخابات دقیق باشیم و رفاقت بازی‌ها را کنار بگذاریم، اذعان کرد: در استان 202 نفر ثبت‌نام کردند که 70 نفر آنها رد صلاحیت شدند و در این وضعیت باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم و حداقل به افرادی که برای رسیدن به مقام و پست قصد دارند نماینده شوند و کسانی که پست را به خاطر استفاده‌های جانبی آن می‌خواهند و وابسته به پولداران هستند، رای ندهیم. 
قربانی به سرمایه‌گذاری برخی از کاندیدها اشاره کرد و یادآور شد: برخی از کاندیداها برای ورود به مجلس میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری می‌کنند، مگر نمایندگی مجلس چقدر درآمد دارد که بعضی‌ها اینگونه برای در اختیار گرفتن آن پول خرج می‌کنند.
وی درباره اعتراض یک فرماندار نسبت به ساخت مجتمع تجاری آدینه در مصلای رشت بیان کرد: فرمانداری که خود جناحی حرکت می‌کند و در دادگاه پرونده دارد، علیه نماینده ولی فقیه و ساخت مجتمع آدینه شکایت کرده و چند مصاحبه روزنامه‌ای انجام داده و از دیوان عدالت و وزارت نیرو درخواست توقف مجتمع آدینه مصلای رشت کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: این اعتراض‌ها به ساختمانی است که درآمد حاصل از آن صرف ساخت حوزه علمیه امام علی (ع) رشت می‌شود و اگر اشکالات فنی و غیره دارد، می‌توانیم با گفت‌وگو به تفاهم برسیم تا اگر ما اشتباه می‌کنیم، برگردیم و اگر خودشان مرتکب اشتباه شده‌اند، استغفار کنند.
وی اظهار داشت: مومن نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود، چگونه اینگونه افراد امین و معتمد قرار گرفته‌اند.
قربانی به رد صلاحیت علی مطهری اشاره کرد و افزود: نظیر علی مطهری در گیلان نیز هستند و وجود انقلابیون افراطی برای نظام واجب است اما هر پستی را نباید به هر کسی سپرد.
وی با بیان اینکه باید معیار اسلام ناب محمدی (ص) باشیم، تصریح کرد: ما روحانیون در عین حال که در جامعه به عنوان پدر هستیم اما نباید آلت دست شویم و روحانیون شاخص و الگو نیز در جامعه هستند.
به گزارش فارس، پس از پایان این گردهمایی با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، آیت‌الله مختار امینیان امام جمعه آستانه‌ اشرفیه و علما و روحانیون استان کلنگ ساخت مصلای نماز جمعه شهرستان فومن به زمین زده شد.
این مصلی در دو مرحله احداث می‌شود که فاز نخست آن در متراژ یک‌هزار و 500 مترمربع است و برای آن 100 میلیون تومان بودجه از طرف استاندار گیلان و فرمانداری فومن تامین شده و گنجایش ۲ هزار نمازگزار را دارد و از امکانات رفاهی برای نمازگزاران و تجمع احزاب و هیئت‌های مذهبی نیز در آینده برخوردار می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول