اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام برنامه‌های هفته هوای پاک

مرکز پایش زیست‌محیطی اردبیل افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با هفته هوای پاک اولین مرکز پایش و کنترل محیط زیست استان اردبیل افتتاح می‌شود.

مرکز پایش زیست‌محیطی اردبیل افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر دیروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: 280 معاهده جهانی در مورد محیط زیست بین کشورهای مختلف منعقد شده است که ایران اسلامی ما در اکثر این معاهدات عضویت دارد.
وی تصریح کرد: این معاهدات نشان‌دهنده اهمیت مقوله محیط زیست است که تمام کشورها تلاش می‌کنند با پایبندی به این معاهده‌نامه‌ها در حفظ، صیانت و پاسداشت محیط زیست کوشا باشند.
حمیدی از آب، خاک و هوا به عنوان بسترهای ضروری حیات یاد کرد و افزود: در این بین مقوله هوای پاک و بهره‌مندی بشر از هوای سالم امری بسیار ارزشمندی است که امروز مورد توجه بسیاری از جوامع است.
این مسئول با اشاره به مزایای استفاده از هوای پاک خاطرنشان کرد: انسان در حال استراحت 12 کیلو هوا نیاز دارد در حالی که این نیازمندی در کار سبک به 45 کیلو و در کار سنگین روزانه به 69 کیلو نیازمندی می‌رسد.
وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با غذا و آب که روزانه 1.5 کیلو غذای مورد نیاز و 2.5 کیلو آب مورد نیاز است، بسیار با اهمیت‌تر و ضروری‌تر به نظر می‌رسد به گونه‌ای که انسان پنج روز بدون آب و پنج هفته بدون غذا می‌تواند زنده بماند اما ثانیه‌ای بدون نفس کشیدن و استفاده نکردن از هوا نمی‌تواند زنده بماند.
حمیدی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه آلودگی هوا در اردبیل در سطح بسیار پایینی است، ادامه داد: با محاسبه جمعیت شهر اردبیل تا 10 سال آینده که به احتمال زیاد دو برابر می‌شود، بحث آلودگی هوا را نیز باید جدی گرفت و از برخی آلاینده‌ها جلوگیری کرد.
به گزارش فارس، مدیرکل بحران استان اردبیل گفت:‌ در هفته هوای پاک در تهران از مراکز سوخت استاندارد یورو 4 بهره‌برداری می‌شود و ما نیز در استان اردبیل مصمم هستیم در سال آینده جایگاه‌های خود را به استاندارد یورو 4 ارتقا دهیم.
حمیدی به برخی معضلات آلودگی هوا همچون آسیب به لایه ازن، بارش باران‌های اسیدی و تولید بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی اشاره کرد و افزود: منابع آلوده‌کننده هوا گرد و غبار، آتش‌سوزی‌ها، دود تولیدی خودروها و برخی از منابع طبیعی مانند آتشفشان‌هاست که راه کنترل آن استفاده کم از وسایل نقلیه شخصی و بهره‌گیری از وسائط نقلیه عمومی است که از سیاست‌های دولت محسوب می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تولید خودروها با استانداردهای جهانی و همچنین بازدیدهای مکرر و معاینات فنی از خودرو از آلودگی هوا کاسته و سلامت اجتماعی را افزایش می‌دهد.
حمیدی اصلی‌ترین راه مقابله با آلودگی هوا را گسترش فضای سبز و درخت‌کاری اعلام کرد و اظهار داشت: رشد گیاه که در گرفتن دی‌اکسیدکربن و تولید اکسیژن نقش اساسی ایفا می‌کند، می‌تواند ابزار آلاینده‌ها را کاهش داده و اسباب راحتی مردم را در حوزه سلامت برقرار کند.
مدیرکل بحران استان اردبیل ضرورت توسعه آموزش عموم مردم در این زمینه را بیان کرد و ادامه داد: ستاد هوای پاک با برگزاری جلسه 17 دی ماه امسال با مشارکت دستگاه‌های مختلف درصدد برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته هوای پاک است.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول