اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز هوای پاک صورت می‌گیرد

راه‌اندازی مرکز پایش زیست محیطی در سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت 29 دی‌ماه روز هوای پاک، مرکز پایش محیط زیست سیستان و بلوچستان با تمام تجهیزات لازم راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی مرکز پایش زیست محیطی در سیستان ‌و بلوچستان
خسرو افسری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به شعار محوری سال و در سایه شعار جهاد اقتصادی و نیز با توجه به اهمیت بحث هوای پاک در جامعه و اذهان عمومی و تأثیرات سوء آلودگی هوا بر سلامت جامعه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تلاش‌ها و اقداماتی همراه با نوآوری‌های متعدد را انجام می‌دهد.
وی افزود: امسال به مناسبت روز هوای پاک، مسابقه سراسری وبلاگ نویسی با موضوعات زیست محیطی برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت در این مسابقه شرکت کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری مسابقه زنده تلویزیونی با محوریت و سئوالات زیست محیطی از شبکه استانی در طول هفته هوای پاک با اهدای جوایز ارزنده برای نخستین بار در سطح کشور، راه‌اندازی و افتتاح مرکز پایش استان با تمامی تجهیزات لازم، تهیه کارت همیار محیط زیست برای تمام اقشار جامعه که علاقه‌مند به همکاری با محیط زیست هستند با کسب امتیاز همکاری و دریافت هدیه به فعالان در تمامی مناسبت‌های زیست محیطی برای نخستین بار در سطح کشور از مهم‌ترین فعالیت‌های در دست اجرای این اداره کل به مناسبت هفته هوای پاک است.
افسری خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همراه با اهدای جوایز ارزنده به برندگان، راه‌اندازی سیستم پالایش آنلاین کارخانجات سیمان زابل و خاش، معرفی شهردار نمونه شهر پاک در استان، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست استان و سخنرانی کارشناسان در مدارس سطح استان از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل در هفته هوای پاک است.
وی یادآور شد: شعار محوری امسال روز هوای پاک، سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: موضوعات مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی، سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک، نقش کربن آبی در پالایش هوا (اقیانوس) و نقش کربن سبز در پالایش هوا (فضای سبز) است که آخرین مهلت ارسال آثار دهم بهمن ماه امسال است.
افسری بیان کرد: زمان اعلام نتایج 22 بهمن همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خواهد بود و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول