اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

شناسایی جوانان در معرض خطر بدون پایش برنامه‌ها غیر ممکن است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: تا زمانی که برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیشگیری از مواد مخدر ارزیابی نشوند، نمی‌توان جامعه هدف را مشخص و جوانان در معرض خطر را شناسایی کرد.

شناسایی جوانان در معرض خطر بدون پایش برنامه‌ها غیر ممکن است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: تاکنون پایشی از برنامه‌های انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد صورت نگرفته و باید در اسرع وقت دستگاه‌ها برنامه‌های انجام شده خود را ارزیابی کنند تا ظرفیت‌ها برای توسعه برنامه‌ها و زیر پوشش قرار دادن بیشتر جامعه شناسایی شود.
وی افزود: در زمینه مسائل پیشگیری به دنبال کار ویترینی نیستیم بلکه به دنبال کارهای تاثیرگذار هستیم به این منظور شورای مبارزه با مواد مخدر استان باید وظایف هر دستگاه را به آن ابلاغ کرده و نیز جامعه هدف هر مجموعه را مشخص کند.
وی با تاکید بر زیر پوشش قرار دادن همه اعضای جامعه در سطوح و اقشار مختلف در برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: باید از تمام ظرفیت فرهنگی موجود در استان بهره برد و فعالیت‌های فرهنگی متنوعی را در سطوح و طبقه‌های مختلف جامعه متناسب با آداب و رفتار آنان برنامه‌ریزی کرد.
عالی‌ترین مقام دولت در استان خوزستان با اشاره به تاثیر ورزش در پیشگیری از اعتیاد اضافه کرد: هرچه در بخش ورزش و سلامت فعالیت جسمی جوانان را افزایش دهیم، جهش خوبی را در حوزه پیشگیری از اعتیاد خواهیم داشت.
حجازی با بیان اینکه انرژی جوانان باید از طریق ورزش تخلیه شود، ادامه داد: انرژی جوانان با ورزش کاملا قابل مهار است و در این زمینه باید ورزش محلی، باشگاهی و آموزشگاهی را تقویت کرد.
وی بر توسعه ورزش همگانی در شهرهای کوچک و بزرگ استان تاکید کرد و تصریح کرد: با توجه به اعتباراتی که تاکنون در بخش ورزش تزریق شده است، اکنون باید باشگاه‌های آموزشی از لحاظ کمی و کیفی در اوج باشند.
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نباید از تاثیر ورزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد غافل شد، گفت: در برنامه جامع ورزش استان نیز مواردی در حوزه پیشگیری لحاظ شده است که باید آنها را جدی گرفت.
حجازی ادامه داد: کار علمی و کار‌شناسی در این حوزه باید تقویت شود و متخصصان حوزه پیشگیری از طریق برگزاری میزگردهایی در صدا و سیما، مشاوره‌هایی را به مردم ارائه دهند.
وی همچنین خواستار برگزاری برنامه‌های عبرت آموزی در سطح جامعه شد و اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کرد که جامعه به موضوع اعتیاد و مواد مخدر حساس شود که در این راستا می‌توان از سبک‌های هنری در اجرای برنامه‌ها استفاده کرد.
استاندار خوزستان همچنین بر تداوم برنامه‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری تاکید کرد و از دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواست تا برنامه‌های خود را ارزیابی کنند و ظرفیت‌های استفاده نشده و نیز نقاط ضعف و قوت برنامه‌های اجرا شده در این زمینه را مشخص کنند.
جلسه امروز شورای مبارزه با مواد مخدر استان با محوریت برنامه‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری برگزار شد که در آن دستگاه‌های استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در حوزه پیشگیری از مواد مخدر در سال جاری پرداختند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول