اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاینات در مجلس:

مسئولان مراقب اسراف‌ افراد در تبلیغات انتخاباتی باشند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قاینات در مجلس گفت: مسئولان و ناظران انتخاباتی مراقب اسراف برخی از افراد در تبلیغات انتخاباتی باشند.

مسئولان مراقب اسراف‌ افراد در تبلیغات انتخاباتی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسی قربانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی برگزاری انتخابات مجلس را مهم‌ترین رویداد سال‌جاری عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در این انتخابات جذب حداکثری حضور مردم است که باید محقق شود.
وی به دلایل اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: در ایران هر زمان انتخابات برگزار می‌شود دوربین رسانه‌های خارجی متمرکز می‌شوند و دنبال این هستند که مشارکت مردم را کم جلوه دهند.
نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که هرکس به نماینده مورد نظر خود با هر ایده‌ای رای دهد زمینه حضور حداکثری مردم فراهم می‌شود و این باید محقق شود، همچنین مسئولان باید با عملکرد خود اطمینان‌بخشی را به مردم بدهند که انتخابات در کمال امانت‌داری انجام می‌شود.
 
*فتنه 88 نتیجه عبور برخی از افراد از قانون بود
قربانی قانون‌مندی را اصل دوم انتخابات مجلس عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا انتهای کار انتخابات باید قانون در اصل ماجرا باشد و این جزو ضروریات است چرا که آنچه فتنه 88 را آفرید عبور افراد از قانون بود تا بتوانند به این طریق منویات خود را به کشور تحمیل کنند.
وی افزود: لازم است که قانون در همه مراحل از زمان ثبت‌نام تا زمان رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان که آخرین مرحله است در محور فعالیت‌ها قرار گیرد.
نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه پشت سر گذاشته‌ایم بررسی صلاحیت‌های کاندیداها بود که در این مورد برخی از افرادی که حتی دو دوره در مجلس حضور داشتند عدم احراز خوردند که این جای تعجب دارد و در مرحله تایید صلاحیت مرکزی این موارد تصحیح می‌شود.
قربانی تصریح کرد: در زمینه تبلیغات نیز لازم است مسئولان و ناظران انتخابات توجه داشته باشند که پول‌های زیادی برای انتخابات صرف نشود چرا که از سوی شورای نگهبان اعلام شده اگر افرادی در تبلیغات پول‌های بدقواره خرج کنند در همان مرحله عزل می‌شوند.
وی افزود:‌ در چند سال اخیر شاهد صرف هزینه‌های زیاد تبلیغات انتخاباتی بودیم که این باید اصلاح شود چرا که اگر پول تعیین‌کننده باشد در جریان امور تاثیرگذار است.
نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی به بیان ویژگی‌های اصلی نماینده مطلوب اشاره کرد و گفت:‌ شرایط قانونی برای کاندیداتوری انتخابات حداقل‌های قانونی است اما مردم باید افراد احسن را انتخاب کنند.
قربانی قانون‌گذاری، نظارت و پیگیری‌های منطقه‌ای را سه وظیفه اصلی نمایندگان در مجلس عنوان کرد و افزود: نماینده باید به قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس کاملا آگاهی داشته باشد تا بتواند نظرات کارشناسی بدهد.
 
*برخی از نمایندگان توانایی اظهارنظر کارشناسی ندارند
وی تصریح کرد:‌ مردم باید نماینده‌ای را به مجلس بفرستند که قانونگر باشد و به قوانین آگاه باشد چرا که برخی از نمایندگان نمی‌توانند اظهارنظر کارشناسی داشته باشند.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول