اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس ستاد بازرسی انتخابات فارس صورت گرفت

هشدار به سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات دولتی در انتخابات

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازرسی انتخابات استان فارس نسبت به هرگونه سوء‌استفاده از امکانات دولتی در امر انتخابات هشدار داد.

هشدار به سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات دولتی در انتخابات
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز مهران حفاری بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات که در استانداری فارس برگزار شد اظهارداشت: سوء‌استفاده از امکانات دولتی در امر انتخابات مجلس تخلف و پیگرد قانونی دارد.
حفاری با بیان اینکه اگر مسئولی بخواهد له یا علیه کسی از امکانات دولتی و عمومی استفاده کند خلاف قانون است گفت: تمام بازرسان با روشنگری و تفکر هوشمندانه هرگونه تخلف را با مستندات به ستاد بازرسی انتخابات این استان اعلام کنند تا از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.
رئیس ستاد بازرسی انتخابات استان فارس، تعامل و همکاری میان هیئت‌های اجرایی و نظارتی را مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات باشکوه و حماسی دانست و افزود: انتخابات سالم دارای ویژگی‌هایی است که برقراری امنیت روحی و روانی، اطلاع رسانی شفاف و اطمینان‌بخشی به مردم مهم‌ترین شاخص آن است.
حفاری با بیان اینکه بازرسان باید با تدبیر و دوراندیشی تلاش کنند تا از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی از امکانات دولتی در امر انتخابات جلوگیری به عمل آید تصریح کرد: باید کاری کنیم که مردم ارزش رأی خود را حس کنند، چراکه مردم بارها به پای صندوق‌های رأی آمدند و آزمون‌های دشواری را پشت سر گذاشتند و به یقین این بار نیز به تکلیف دینی خود عمل کرده و یک بار دیگر سرنوشت خود را رقم می‌زنند.
این مسئول بسترسازی برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را یک وظیفه و تکلیف مهم برشمرد و تصریح کرد: این ستاد ضمن نظارت دقیق بر روند انتخابات سالم، به هیچ عنوان دخالتی در انجام وظایف قانونی هیئت‌های اجرایی نمی‌کند.
حفاری ادامه داد: عزم و اراده مسئولان ارشد این استان مبنی بر برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور تمام‌جانبه مردم، وظیفه بازرسین را دوچندان می‌کند، چراکه متولیان امر انتخابات علاوه بر وظایف قانونی در قبال نظام جمهوری اسلامی و مردم، تکلیف شرعی نیز دارند.
وی افزود: هیئت بازرسی انتخابات استان فارس نیز با تأسی از اصول قانون اساسی و استفاده از تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز که با عنایت و دستور مقام عالی این استان فراهم شده و بهره‌گیری از بازرسان مؤمن و معتقد به نظام جمهوری اسلامی می‌کوشد تا با فراهم کردن بستری مناسب سلامت و صحت روند اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس را تضمین کند.
این مسئول اظهار داشت: بازرسان ناظر بر صحت انتخابات و مجری بی‌چون و چرای قانون هستند، از این رو باید با هوشیاری راه هرگونه سوء‌استفاده از امکانات و موقعیت‌های دولتی را له یا علیه نامزدها سد کنند و تنها در چارچوب قانون به تکلیف شرعی و قانونی خود در برگزاری انتخابات سالم بیاندیشند.
رئیس ستاد بازرسی انتخابات در استان فارس افزود: مردم فهیم و با درایت ولایت‌مدار استان فارس در برهه‌های مختلف انقلاب با تیزهوشی و تعهد همواره در مقابل استکبار ایستادگی کرده‌اند و وظیفه ما این است که با بسترسازی انتخاباتی سالم و پرشور، فضا را برای رقم زدن حماسه دیگر مردمی مهیا کنیم.
وی در این جلسه همچنین بر ارسال به موقع اخبار و اطلاعات دریافتی شهرستان‌ها، همکاری با مسئولان و مجریان دست‌اندرکار، برگزاری نشست‌های مشترک فرمانداران با هیئت‌های نظارت و مستندسازی فعالیت‌های انتخاباتی در شهرستان‌ها تاکید کرد.
این مسئول گفت: هرگونه سوء‌استفاده از امکانات دولتی و موقعیت‌های شغلی در جانبداری از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.
حفاری خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از احکام رؤسای هیئت‌های شهرستان و دبیران ستاد در نقاط اصلی، فرعی و بخش‌های اصلی سراسر این استان صادر شده است و این هیئت‌ها موظف به ثبت و مستندسازی تخلفات و حسن اجرای انتخابات هستند.
در ادامه این نشست در مورد انتخاب بازرسان شعبه‌ها و ضرورت برگزاری جلسات مشترک میان اعضای هیئت بازرسی استان و شهرستان‌ها بحث و بررسی و تصمیماتی اخذ شد.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول