اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار فیروزکوه خبر داد

برپایی نمایشگاه فروش دستاوردهای مشاغل خانگی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه از برپایی نمایشگاه فروش دستاوردهای مشاغل خانگی در فیروزکوه خبر داد.

برپایی نمایشگاه فروش دستاوردهای مشاغل خانگی در فیروزکوه
داریوش همدانی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در راستای ابلاغیه‏ای که از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران ارسال شده است، اداره تعاون و کار و امور اجتماعی فیروزکوه باید با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، نمایشگاهی را به عنوان بازار فروش دستاوردهای بعضی از عنوان‏های شغلی مشاغل خانگی برپا کند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: باید با این اقدام، محصولات و تولیدات افراد را برای فروش در معرض بازدید عموم قرار دهیم و به مشاغل خانگی بیشتر پرداخته شود؛ چرا که عنوان‏های شغلی دیگر هرکدام به گونه‏ای، بازار و مشتری‏های مربوط به خود را دارند.
همدانی اضافه کرد: برای افرادی که به صورت تجربی مهارت‏آموزی کرده‏اند و مدرک مهارتی ندارند، با مراجعه به دستگاه‏ها و برگزاری آزمون تعیین سطح گواهی‏نامه مهارت صادر می‏شود و مجوز و تسهیلات این بخش به آنها اعطا خواهد شد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: بعد از ادغام اداره تعاون با کار و امور اجتماعی، نظارت این نهاد حالت دو وجهی پیدا کرده است و با توجه به شباهت و اشتراک آیین‏نامه‏ها و شرح وظایف و قوانین کار و کارگری که در بحث تعاونی‏های ساختمانی به خصوص مسکن مهر وجود دارد، نظارت‏ها گسترده‏تر و مدیریت بهتر و راحت‏تری انجام می‏شود.
همدانی بیان کرد: با این اقدام پراکندگی‏ها کمتر شده و ابلاغ قوانین پس از ادغام در آینده به صورت جامع‏تری برای اجرای طرح‏های جدید امکان‏پذیر می‏شود.
وی تصریح کرد: بحث تحقیق و پژوهش در اشتغال‏زایی موثر است و اگر پژوهش‏گر یا محقق بتواند با ارایه طرح و ایده‏های نوین در بحث‏های مختلف صنعت و ... طرح خود را به عمل برساند، این باعث اشتغال‏زایی می‏شود و این موضوع است که کارآفرینی را به وجود می‏آورد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: اصلاحیه قانونی در این زمینه در کشور به پایان رسیده است و تحولات زیادی به وقوع پیوسته و امور به بحث تولید و حمایت از حقوق کارگر و کارفرما سوق داده شده است.
همدانی اضافه کرد: هر منطقه باید در وهله نخست، نیروهای بومی خود را در جهت جذب در بخش‏های مختلف استفاده کند و برای جذب نیرو، راه‎‏های گزینش و عادلانه را بیشتر مدنظر قرار دهد تا کسی به صورت مستقل تصمیم‏گیری نکند.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول