اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل:

بیکاری با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی حل شدنی است/ صدور 12 هزار کارت صنعتگری در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: معضل بیکاری با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قابل حل و رفع است که در همین راستا اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی در مجموعه صنایع دستی در دستور کار است.

بیکاری با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی حل شدنی است/ صدور 12 هزار کارت صنعتگری در اردبیل
شاپور محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نقش ما در بخش اشتغال به دو حوزه گردشگری و صنایع دستی تقسیم می‌‌شود که در تدوین برنامه اشتغال استان بیش از 12 هزار نفر در طرح مشاغل خانگی پیش‌بینی شده است که اکثراً مربوط به صنایع دستی است.
وی با یادآوری اینکه در بخش اشتغالزایی صنایع دستی کمیته امداد، تعاون و صندوق مهر نیز دخیل هستند، افزود: اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی در مجموعه صنایع دستی در دستور کار ماست که با این امر تحولی شگرف در اشتغالزایی به وجود خواهد آمد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه در عرضه و فروش محصولات تولیدی این مشاغل با مشکلی مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: برای عرضه صنایع دستی قرارداد‌هایی نیز خواهیم داشت که با ورود بیش از 8 میلیون گردشگر به استان رونق تجارت و تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم را شاهد خواهیم بود.
 
صدور 12 هزار کارت صنعتگری در اردبیل
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از رونق خاص صنایع دستی در استان خبر داد و ابراز داشت:‌ بیش از 60 هزار نفر در شاخه‌های مختلف صنایع دستی در استان به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم فعال هستند که 12 هزار نفر صنعتگر شناسایی و برای آنها کارت صنعتگری صادر شده است.
این مسئول تصریح کرد: تولیدات بافته‌های داری از جمله گلیم، ورنی و جاجیم بازار فروش بسیار مناسبی دارند که سازمان نیز در راستای حمایت این صنعتگران مغازه‌های اطراف بقعه شیخ صفی را به محل عرضه تولیدات صنایع دستی اختصاص داده است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از افزایش بودجه میراث فرهنگی در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: اختصاص نیافتن بودجه بر شاخص‌های فرهنگی سازمان از سهم 30 میلیاردی بودجه فرهنگی استان تنها کمبود محسوس در این حوزه است که علت اصلی این امر نیز مصوبه مجلس می‌باشد.
 
صدور 2 هزار مجوز خود اشتغالی و مشاغل خانگی
محمدی با اشاره به اینکه 2 هزار مجوز خود اشتغالی و مشاغل خانگی برای هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل صادر شده است، اظهار داشت: در این خصوص آموزش‌هایی نیز به علاقه‌مندان حوزه صنایع دستی با هدف ایجاد اشتغال پایدار داده شده و حدود یک‌هزار هنر‌آموز با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی صنایع دستی در 25 رشته ارائه شده و تلاش می شود ضمن توانمند سازی این هنرمندان نسبت به ایجاد کسب و کار خانگی و ایجاد اشتغال پایدار اقدامات لازم انجام شود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه حمایت و تشویق هنرمندان و صنعتگران برای ورود به بازار کار نیز از اولویت‌های این حوزه است، افزود: تلاش برای اجرایی کردن قانون بیمه شاغلان و صنعتگران صنایع دستی استان ادامه دارد.
 محمدی در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این راستا تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 نفر از صنعتگران صنایع دستی دارای گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای استان از مزایای این قانون بهره‌مند شده‌اند و در این زمینه استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو می‌باشد.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول