اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

16 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: ‌در اجرای ایجاد فرصت‌های اشتغال از منابع مشاغل خانگی تاکنون در این شهرستان 16 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

16 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در بازدید از چند روستای بخش مرکزی شهرستان کوثر و دیدار با اهالی اظهار داشت: این تسهیلات در قالب 115 شغل به متقاضیان پرداخت شده و همچنان قرار است تا پایان امسال این روند با تعامل بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: ‌در کنار اشتغالزایی با عنوان هدف اصلی دولت در ثبات ماندگاری روستاییان کارهای عمرانی و خدماتی خوبی نیز در مناطق روستایی به همت کارگزاران نظام اسلامی آغاز شده به طوری که آبرسانی، گازرسانی و اجرای راه‌های روستایی از جمله اولویت‌هایی است که به جد دنبال می‌شود.
رئیس‌ساداتی با اعلام این‌که 3 میلیارد ریال برای تأمین آب شرب روستاهای کوثر اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: بیش از 7 میلیارد ریال برای عمران روستایی در 9 ماهه امسال هزینه شده و همچنان نیز این روند ادامه دارد.
این مسئول اساس و بنیان توسعه اقتصادی و امر تولید را تحول اساسی در مناطق روستایی اعلام کرد و ادامه داد:‌ اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به روستاها افزایش یافته که این افزایش در تأمین آب آشامیدنی، حل مشکل جاده‌های روستایی، ‌احداث زمین ورزشی در روستاها و مقاوم‌سازی مساکن روستایی تزریق شده و هزینه می‌شوند.
وی اضافه کرد: امسال در فصل برنامه‌ریزی و براساس اولویت برنامه پنجم اعتبارات خوبی را برای تقویت عمران روستایی پیش‌بینی کردیم به گونه‌ای که گازرسانی در مناطق روستایی نیز در اولویت قرار گرفته است.
رئیس‌ساداتی گفت: ‌با پیگیری‌های انجام شده تمام روستاهای در شعاع پنج کیلومتری خط انتقال گاز می‌توانند از این نعمت استفاده کنند که این امر به بهره‌مندی روستاهای بخش مرکزی از گاز کمک می‌کند.
به گزارش فارس، فرماندار کوثر از اختصاص 45 درصد از بودجه عمرانی شهرستان به عمران و توسعه روستایی خبر داد و افزود: تخصیص 100 درصد اعتبارات عمران روستایی مورد توجه مسئولان است تا به صورت کامل یک روند رو به رشد را در حوزه مناطق روستایی شاهد باشیم.
رئیس‌ساداتی همچنین از تهیه فهرست دقیق پروژه‌های مصوب روستایی خبر داد و تصریح کرد: ‌تهیه فهرست پروژه‌ها سبب شده تا دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های عمران روستایی خود را در برنامه پنجم مدنظر قرار داده و از الزام امور اجرایی خود بدانند.
وی به مهاجرت معکوس در کوثر و تثبیت ماندگاری در مناطق روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای پروژه‌ها به نحوی است تا برآورد هزینه‌ها، مکان‌یابی و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها بدون نقص و کاستی انجام شود.
رئیس‌ساداتی به پوشش 100 درصدی روستاییان کوثر از خدمات درمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: گازرسانی به 9 روستا به همراه اجرای 9 پروژه آبخیزداری و اجرای سه طرح هادی روستایی و تکمیل ده‌ها پروژه عمران روستایی در دستور کار است که بخشی از این پروژه‌ها دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول