اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهزیستی کردستان خبر داد

حمایت سازمان بهزیستی از 45 هزار کردستانی

خبرگزاری فارس: سرپرست بهزیستی کردستان از بهره‌مندی 45 هزار خانوار این استان از خدمات این سازمان خبرداد و گفت: 9 هزار خانوار آن به صورت مستمر زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

حمایت سازمان بهزیستی از 45 هزار کردستانی
صباح قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه 32 هزار نفر از آمار مذکور را معلولان زیر پوشش تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: 12 هزار نفر از این آمار مربوط به حوزه اجتماعی و 8 هزار و 700 نفر معلول مستمری بگیر هستند.
سرپرست بهزیستی کردستان مسکن، اشتغال و ازدواج را سه شاخصه مهم و مورد توجه بهزیستی در راستای خودکفایی جامعه هدفش عنوان کرد و افزود: در طول چند سال اخیر اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام شده و خوشبختانه توانسته‌ایم تا حدود زیادی جامعه هدف خود را در این زمینه‌ها به خودکفایی برسانیم.
قریشی تلاش در راستای ایجاد اشتغال برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی به منظور توانمند کردن آنان را از اولویت‌های مهم این سازمان دانست و اضافه کرد: در سال گذشته 500 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در این استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به تعهد استان مبنی بر ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری در سطح استان، تصریح کرد:‌ سهم بهزیستی از این میزان 2‌هزار و 100 فرصت شغلی است.
وی از نبود مسکن به عنوان اساسی‌ترین مشکل جامعه هدف بهزیستی در این استان نام برد و خاطرنشان کرد: 3 هزار و 831 نفر کردستانی بعد از اعلام فراخوان در طرح نهضت تامین مسکن برای مددجویان زیر پوشش این سازمان ثبت‌نام کردند.
سرپرست بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان سال 91 صاحب خانه می‌شوند.
به گفته قریش در سال گذشته همزمان با آغاز فاز اول این طرح، یک‌هزار و 506 واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این سازمان در کردستان احداث شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان امسال نیز برای یک‌ هزار و 373 هزار نفر مددجوی کردستانی مسکن تهیه و بهره‌برداری می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول