اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

عاشورا تابلوی نمایش شعائر اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت:‌ عاشورا و نهضت ماندگار سیدالشهدا تابلوی ماندگار در تبلیغ و ترویج شعائر اسلامی و دینی است که برای همیشه می‌تواند راه حقیقی را به ما نشان دهد.

عاشورا تابلوی نمایش شعائر اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در همایش تجلیل از پیر غلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در خلخال اظهار داشت: امام حسین (ع) براساس تکلیف شرعی و اسلامی خود در احیای ارزش‌ها و اصول واقعی الهی پا به میدان گذاشت و توانست با مجاهدت خود از بزرگ‌ترین سرمایه معنوی و معرفتی محافظت کند.
وی به دیگر فلسفه نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) اشاره کرد و افزود: در نهضت ماندگار حضرت سیدالشهدا آن چه برای روشنی راه بسیار با ارزش به نظر می‌رسد توجه به ادای دین بدون ترس و واهمه از یزیدیان و ستمگران روزگار است که آن حضرت در سخت‌ترین شرایط از امر به معروف و نهی از منکر دست نمی‌کشد بلکه سعی می‌کند در این مسیر آگاه و روشن گام بردارد.
رشتبری خاطر نشان کرد: امروز وظیفه همه ما سنگین و بسیار دشوار است چرا که در فضای غبارآلود دنیای مادی عده‌ای کج‌اندیش یزید صفت سعی می‌کنند اسلام را وارونه و احکام و شرایط آن را بی‌محتوا جلوه دهند در حالی که اگر به ماهیت نهضت امام حسین (ع) توجه کنیم، متوجه می‌شویم که آن حضرت بیشترین مقابله را با انحرافات داشته است.
این مسئول با ابراز تأسف از برخی سکوت‌های بی‌جا در مقابل زیر پا گذاشتن احکام شرعی اسلام به ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: سر زندگی جامعه اسلامی به انجام و برپایی این فریضه است و غیر از آن اسلام از محتوا و غنای آن چنان مطلوبی که مد نظر است، برخوردار نبوده و نگرش حاکمی نیز به آن نمی‌شود.
وی فرا رسیدن اربعین حسینی را نیز به عنوان یک رسالت عظیم در راستای شناخت فلسفه قیام و حقیقت عاشورا یادآور شد و اضافه کرد: درس امام حسین (ع) درس امروز و فردا و دیروز نیست بلکه درس جاودانه‌ای است که در هر مقطعی به اصول آن توجه شده است، دین زنده مانده و بالندگی خود را نیز حفظ کرده است.
به گزارش فارس، امام جمعه خلخال همچنین به وظیفه سنگین شاعران و ذاکران اهل بیت و ضرورت مجهز شدن آنها به آموزش‌های بنیادین را یادآور شد و ادامه داد: نباید مداح و شاعر ما در صدد اغراق‌گویی و بیان مطالب غلوآمیز باشد چرا که عاشورا صحنه راست‌آزمایی مبانی فکری و شرعی است.
در پایان این‌ مراسم از تعدادی از پیر غلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت تجلیل شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول