اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

عاشورا غنی‌ترین منبع برای خلق آثار فاخر هنری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: واقعه عظیم عاشورا سرشار از سوژه‌های ناب بوده و غنی‌ترین منبع برای خلق آثار فاخر هنری است.

عاشورا غنی‌ترین منبع برای خلق آثار فاخر هنری است
به گزارش  فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای یادواره امام حسین (ع) اظهار داشت: هنرمندان ما برای خلق آثار هنری فاخر می‌توانند از نمادهای عینی و انسان‌های وارسته واقعه سترگ عاشورا الهام بگیرند و نیازی به اسطوره سازی و شخصیت‌پردازی ندارند.
وی افزود: وقایع متعدد ارزش‌مدارانه و انسان‌سازی در روز عاشورا اتفاق افتاده و ذهن نخبگان در طول تاریخ را به خود معطوف ساخته و هر صحنه از این نهضت عظیم می‌تواند دستمایه هنرمندان برای تولید آثار متنی و نمایشی باشد.
داننده با اشاره به توانمندی و ظرفیت هنرمندان عرصه تئاتر استان گفت: این جشنواره با هدف معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) و پرداخت هنری به مسائل و موضوعات مرتبط با واقعه عاشورا برگزار شده است.
وی همچنین تهیه، تولید و تدوین آثار غنی و متقن در موضوع سوگواره‌های مربوط به امام حسین (ع) را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
داننده با اشاره به اینکه اگر متون تولید شده برخاسته از اندیشه‌ها، ‌تجارب و دستاوردهای مردم بوده و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و اعتقادی آنان باشد، موجب ارتقای فکری مخاطب و محتوای تئاتر می‌شود، گفت: موضوعاتی که بر فطرت، هویت دینی و اسلامی ما منطبق باشد از قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان برخوردار خواهد بود.
وی با تاکید بر اهتمام اداره کل ارشاد استان به تولید متون نمایشی بومی و ارزش‌مدار خواستار تولید متون نمایشی منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی در زمینه‌ تقویت ارزش‌های دینی، روحیه خودباوری، ابتکار و خلاقیت جوانان شد.
داننده افزود: این اداره کل در کنار برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه تئاتر با توجه به اهمیت شناسایی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص همچنین ترویج و توسعه فرهنگ و هنر متعهد و رسالت‌مدار به برگزاری مسابقه در خصوص تولید متون نمایشی بومی و منطبق بر ارزش‌ها اقدام می‌کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول