اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

رغبت به مطالعه فرهنگ پربار ملت را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: رغبت و علاقه‌مندی مردم اردبیل به مطالعه نشان روشنی از جهاد فرهنگی و سابقه درخشان مردم این دیار در حوزه فرهنگ و اعتلای مبانی آن است.

رغبت به مطالعه فرهنگ پربار ملت را نشان می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید اردبیل اظهار داشت: افزایش سرانه مطالعه و همچنین گسترش عضویت عموم جامعه در کتابخانه‌ها نشان‌دهنده حرکت و بالندگی در حوزه فرهنگی است به‌گونه‌ای که اگر این مراودات و مبادلات فرهنگی تقویت شود، زمینه بسیاری از خطاها و اشتباهات این عرصه برطرف می‌شود.
وی با ابراز مسرت و خشنودی از روند صعودی رغبت و علاقه‌مندی مردم اردبیل به امر مطالعه تصریح کرد: خارج از شرایط و وضعیت کیفی، کمیت رو به رشد حضور علاقه‌مندان در کتابخانه‌ها این حقیقت را اثبات می‌کند که کتاب و کتابخوانی همچنان در نزد مردم محبوب است و میل و علاقه‌مندی به این حوزه نیز وجود دارد.
اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: ما نباید با ایجاد برخی موانع جلوی این توسعه و حرکت رو به رشد را بگیریم بلکه شایسته است بدون افزایش هزینه مربوط به ثبت‌نام علاقه‌مندان در کتابخانه‌ها به این شور و اشتیاق و علاقه پاسخی مثبت دهیم.
این مسئول اضافه کرد: در مناطق محروم و اطراف شهرها که کتابخانه بهترین مکان فرهنگی و گذران ایام فراغت است، نباید با برخی افزایش‌ها در نرخ عضویت کتابخانه‌ها نگرانی‌ها و بی‌رغبتی‌ها را زمینه‌ساز شویم چرا که ضرورت دارد با بهترین امکانات و شرایط اسباب حضور علاقه‌مندان را فراهم کرده و زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی را به وجود آوریم.
به گزارش فارس، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل با قدردانی از راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از سوی نهاد کتابخانه‌ها و ضرورت حضور و عضویت در این شبکه گفت: ما به نوبه خود به تمام دستگاه‌های اجرایی، اداری و فرهنگی، دانشگاهی و علمی و آموزشی ابلاغ می‌کنیم که علاقمندان در این شبکه عضو شده و از مزایای برجسته آن استفاده کنند.
فرماندار اردبیل همچنین پیشنهاد داد با هدف نهادینه شدن انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و تشویق علاقه‌مندان موضوع در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و متولیان استانی در این زمینه راهکار مناسب را برای نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهانه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را برنامه‌ریزی کنند.
وی افزود: به دلیل اینکه شورا جایگاه مردمی و اجرایی دارد تمام دست‌اندرکاران دلسوز این شورا بنابه تکلیف و مسئولیت فرهنگی خود در این زمینه تدابیر لازم را به کار می‌گیرند تا بحث خیرین کتابخانه‌ساز و اهدای کتاب از سوی عموم مردم و واقفان مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.
اکبری همچنین از تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این حرکت و اقدام مثبت در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی سبب می‌شود تا عموم مردم بخشی از ایام و ساعات روزانه خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهند و از این فرصت به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول