اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

سرانه مطالعه در استان اصفهان کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: سرانه مطالعه در استان اصفهان کاهش یافته به طوری که سرانه مطالعه در کشور برای هر فرد ایرانی 76 دقیقه است که آمار نشان می‌دهد سرانه مطالعه در استان اصفهان 62 دقیقه است.

سرانه مطالعه در استان اصفهان کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، غلا‌رضا یاوری ظهر امروز در جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چادگان به نقش کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان چادگان سه باب کتابخانه با30 هزار جلد کتاب و یک هزار و 300 عضو فعال دارد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 12هزار نفر به این کتابخانه‌ها مراجعه کرده‌اند.
وی به سهم نیم درصدی شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز کتابخانه‌ها به تجهیزات و امکانات و همچنین داشتن فضای مناسب از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های شهرستان واریز شده است که امیدواریم شهرداران نسبت به سهم نیم درصدی خود اقدام کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان ادامه داد: تا پایان سال 88 استان اصفهان 155 باب کتابخانه داشت که 17 باب آن با مشارکت خیران ساخته شده اما در دو سال گذشته تعداد کتابخانه‌ها به 250 باب رسیده که 105 باب آن با کمک خیران و بخش خصوصی ساخته شده که در این راستا نیز 30 باب کتابخانه روستایی در دو سال گذشته به استان اضافه شده است.
وی به سرانه مطالعه در استان و جایگاه آن در کشور اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه در استان اصفهان کاهش یافته، به طوری که سرانه مطالعه در کشور برای هر فرد ایرانی 76 دقیقه است.
یاوری اضافه کرد: سرانه مطالعه در استان اصفهان 62 دقیقه است که شاهد کاهش 14 دقیقه‌ای آن هستیم و جایگاهی بهتر از رده 24 را در کشور داریم که امیدواریم با فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی استان به جایگاه واقعی خود برسد و سرانه مطالعه در استان افزایش یابد.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول