اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تشکیل کمیته‌ اجرایی نهضت مطالعه مفید در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور اجرای سند نهضت مطالعه مفید در سراسر کشور کمیته‌هایی با ترکیب هم‌طراز در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‎شود.

تشکیل کمیته‌ اجرایی نهضت مطالعه مفید در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهرام داودی پیش ازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، با اشاره به سند نهضت مطالعه مفید، اظهار داشت: این سند با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و با توجه به نقش و اهمیت بنیادین کتاب و کتابخوانی در تحقق توسعه علمی و بر اساس سند چشم انداز فرهنگ عمومی تدوین شده است.
وی افزود: تدوین این سند گام موثری در راستای تحقق اهداف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان خواهد بود.
داودی با اشاره به روند اجرایی این سند، با بیان اینکه در اجرای این سند در سراسر کشور، کمیته‌هایی با ترکیب هم‌طراز در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‎شود، گفت: این کمیته در چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و دبیری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین این کمیته در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان تشکیل خواهد شد.
وی در ادامه بر ضرروت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در این استان تأکید کرد و گفت: عوامل متعددی در این مسیر تاثیرگذار است ایجاد انگیزه و احساس نیاز به مطالعه و به وجود آوردن رفتاری به نام مطالعه درمیان اقشار مختلف در نخستین گام، پیش بینی و ایجاد فضاهای خوب و مناسب برای مطالعه آحاد جامعه از جمله این عوامل به‌شمار می‎رود.
داودی ادامه داد: نشر و در دسترس قرار دادن کتاب‌های مفید و مناسب، حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد و موارد بسیار دیگر که رسیدن به آنها نیازمند همفکری و همراهی تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور است.
وی اضافه کرد: فضاسازی مطلوب کتابخانه‌ها، تامین منابع مفید، استفاده از نیروهای متخصص و متعهد، تجهیز کتابخانه‎های عمومی به فناوری‌های روز در مسیر دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و منابع اطلاعاتی از جمله اقدام‌ها در این زمینه است.
دادوی برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر روش‌های جذب افراد به سوی کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: طرح سفارش آنلاین کتاب از طریق سامانه طرح کتاب من نیز یکی از راهکارهای جذب علاقمندان به کتاب است و براساس این طرح منابعی که در کتابخانه‎های عمومی موجود نیست با درخواست بصورت آنلاین به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ارسال به کتابخانه ارجاع داده می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول