اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلم محور تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی گفت: در تحول بنیادین اصلی‌ترین توجه به حوزه نیروی انسانی و معلم حتی پیشروتر از محتوای کتب درسی شده است.

معلم محور تحول بنیادین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان چهارشنبه شب در دیدار صمیمی با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش و سرگروه‌های درسی استان اردبیل اظهار داشت: در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه جامع کتب درسی با عنوان برنامه درسی ملی در نظر گرفته شده است تا بر اساس این نقشه بتوانیم ساعات تدریس، چگونگی تدریس، نحوه تامین نیروی انسانی را مورد بررسی و توجه قرار دهیم. 
وی با برشمردن 11 حوزه یادگیری در برنامه درس ملی اضافه کرد: در کنار تدوین این نقشه جامع، نقشه دوره‌های تحصیلی نیز تدوین شده است که براساس سند تحولی قرار است دوره‌های تحصیلی به مقاطع ابتدایی شش سال، متوسطه اول سه سال و متوسطه دوم به مدت سه سال تقسیم‌بندی شده به گونه‌ای که در سه سال اول دوره ابتدایی دانش‌آموزان با محوریت یک معلم تربیت و اداره می‌شود.
این مسئول رویکرد برنامه ملی را در بحث تغییر محتوای کتب درسی و شیوه تحصیل، شکوفایی استعدادهای باطنی و فطری اعلام کرد و گفت: ما باید مراقبت کنیم تا کار با سرعت، صحت، دقت و عمق بخشی بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت انجام شود و ضرورت دارد در تمامی این حوزه‌ها از این مبانی مراقبت کنیم.
محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این شکوفایی به قدرت ایمان، تفکر، علم، عمل و تقوا توجه شده است و در یک ارتباط و تعامل مثبت و هماهنگ تلاش می‌شود خروجی این اندیشه بارور مفید به حال جامعه باشد.
 
تحول بنیادین گفتمانی از جنس نیازهای آموزشی و تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد اجرایی نظام دبیر آموزشی و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تحول بنیادین به عنوان یک مطالبه و گفتمان حقیقی در نظام تعلیم و تربیت کشور است که ضرورت آن سال‌هاست که ملموس و عینی به نظر می‌رسد.
محمدیان با یادآوری اینکه نارسایی‌های نظام آموزش و پرورش ما سال‌هاست که نیاز به یک اصلاح و تحول جدی داشت خاطرنشان کرد: بعد از گذشت پنج سال از بررسی و اقدامات تحلیلی و کارشناسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از جنس رفع برخی از نیازمندی‌ها و تامین نظر عموم جامعه تدوین شد. 
وی با بیان این که نظام آموزش و پرورش ما وارداتی و از جنس فرهنگ و منش غربی بوده است گفت: بعد از پیروزی انقلاب هر چند اصلاحاتی در این نظام به وجود آمد اما تحول اساسی در آن در سه دهه گذشته انجام نشده است.    
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که فلسفه آموزش و پرورش ما متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باید شکل بگیرد افزود: بر اساس نظام جدید آموزش و پرورش که هست‌ها و نیست‌ها معلوم شده است بایدها و نبایدها نیز ضرورتا نیازمند استخراج است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در قالب رهنامه و سند افق بیست ساله طراحی و در نظر گرفته شده است.
محمدیان افزود: در این سند به مولفه‌های اصلی آموزش و پرورش نظیر نیروی انسانی، متعهد و توانمند، برنامه آموزش درسی، فضا و تجهیزات، منابع مادی و مالی و نظام توسعه و تحقیق به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌ها توجه شده است.     
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول