اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ‌شهر خمین:

عوارض سال آینده شهرداری خمین تصویب شد

خبرگزاری فارس:رئیس شورای اسلامی شهر خمین از تصویب عوارض سال آینده شهرداری خمین توسط شورای اسلامی شهر خبر داد.

عوارض سال آینده شهرداری خمین تصویب شد
سیدمهدی ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر خمین مستندات قانونی وضع عوارض در رابطه با صدور پروانه مسکونی، عوارض پذیره تجاری، پروانه ساختمانی واحدهای آموزشی، فرهنگی و هنری، بخش عمومی و خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، تمدید پروانه ساختمانی، عوارض فروش تراکم در اراضی و املاک مسکونی، قوانین سرانه خدمات عمومی شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این عوارض در پنج فصل کلیات و تعاریف، ساخت و ساز، مشاغل و حرف خاص، اشخاص حقیقی و مودیان خاص به تصویب رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر خمین ادامه داد: در این جلسه مستندات قانونی وضع عوارض بر اساس قانون شهرداری‌های مصوب سال 34، آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها مصوب 46، قانون تشکیل وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با اصلاحیه بعدی مصوب 75 و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی ایران مصوب 81 و قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 87 مورد تصویب قرار گرفت.
ساداتی با اشاره به منابع درآمد شهرداری خاطر‌ نشان کرد: درآمد ناشی از عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی، درآمدهای حاصل از وجوه و املاک شهرداری، کمک‌های اهدایی دولت و سازمان‌های دولتی، اعانات و هدایا و دارایی‌ها و سایر منابع تامین اعتبار منابع درآمد شهرداری را تشکیل می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر خمین به منظور تشویق سرمایه‌گذاران در ساخت و ساز هتل‌ها و ایجاد امکانات گردشگری در زادگاه امام سرمایه‌گذارانی که اقدام به سرمایه‌گذاری در این زمینه کنند از 100 درصد معافیت عوارض با مجوز شورای اسلامی شهر برخوردار خواهند شد.
رئیس شورای اسلامی شهر خمین خاطر ‌نشان کرد: با توجه به پایین بودن وضعیت اشتغال در شهر خمین و عدم حضور کارخانجات بزرگ و خشکسالی چند سال اخیر و رکود ساخت و ساز تعرفه عوارض شهرداری خمین نسبت به سایر شهرها از قمیت پایین‌تری برخوردار بوده که امید می‌رود با همکاری و همراهی خوب شهروندان شرایطی فراهم شود که شهرداری بتواند به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند ‌مدت دست یابد.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول