اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طرقبه:

برخی اعضای شورای شهر مردم را تحریک می‌کنند

خبرگزایر فارس: امام جمعه طرقبه گفت: برخی از اعضای شورای شهر مشهد با تحریک مردم همان کاری را می‌کنند که ضد انقلاب به دنبال آن است.

برخی اعضای شورای شهر مردم را تحریک می‌کنند
حجت‌الاسلام محمد حسن ایزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در طرقبه نسبت به موضع‌گیری برخی از اعضای شورای شهر مشهد در قبال مصوبه هیئت دولت ابراز گلایه کرد و اظهار داشت: مواضع اعضای شورای شهر مشهد در قبال شهرستان طرقبه شاندیز بسیار غیر مسئولانه است.
ایزدی با بیان این که در گذشته انتقاد اعضای شورای شهر مشهد فقط در قبال حریم این شهرستان بوده است، تصریح کرد: برخی از اعضای شورای شهر مشهد در آخرین جلسه‌ای که داشته‌اند اصل مصوبه هیئت دولت را که نزدیک سه سال پیش تصویب شده و بخش طرقبه و شاندیز به شهرستان ارتقا یافته است را زیر سئوال می‌برند.
وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در تمام شهرستان طرقبه شاندیز تا به حال ثمرات و برکات چشمگیری داشته‌است که این آقایان به این پیشرفت‌ها توجه نمی‌کنند.
ایزدی با اشاره به تقسیم استان خراسان بزرگ به سه بخش کوچک‌تر در چند سال قبل افزود: اگر تقسیماتی در کشور صورت می‌گیرد تنها به دلیل افزایش عرصه خدمت‌رسانی به مردم است.
امام جمعه طرقبه گفت: حدود 15 سال پیش در آماری که در سازمان مدیریت داده می‌شد استان خراسان قبل از تقسیم از نظر مساحت از 111 کشور دنیا بزرگ‌تر بود.
ایزدی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خراسان قبل از تقسیمات نیز از موقعیت خاصی در کشور برخوردار بوده‌است اما در همان زمان از لحاظ ردیف اعتبار بودجه‌ای در ردیف آخر استان‌های کشور بوده‌است.
وی تأکید کرد: امروز خراسان بزرگ به سه قسمت تقسیم شده است و اعتبار سه استان به آن تخصیص می‌یابد و این سبب پیشرفت تمامی عرصه‌های خدمت‌رسانی شده به این دلیل که مدیریت متمرکز تر شده است.
امام جمعه طرقبه با اشاره به محرومیت‌های موجود در استان، خاطرنشان کرد: ما در همین استان نقاطی را داریم که با جمعیت کمتر از بیست خانوار آب، برق، گاز، تلفن و راه ندارند و در همین شهرستان منطقه‌ای وجود دارد که آن قدر محروم است که مسئولان باید تمام تلاششان را برای رفع محرومیت این منطقه بگذارند تا موفق به آبادانی این منطقه شوند.
وی با بیان این که مشهد مهمانخانه کل ایران است اظهار داشت : با وجود زائران فراوان در مشهد، طرقبه و شاندیز نیز میزبان میلیونی زائران و مجاوران آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) است.
ایزدی با اشاره به تصادفات بسیار زیاد در محور مشهد به شاندیز در سال های گذشته افزود: در جاده کم عرض شاندیز ما هر سال شاهد کشته و مجروح شدن افراد بسیاری بودیم و این موضوع در بسیاری از رسانه ها انعکاس پیدا کرده بود اما امروز و به برکت شهرستان شدن این منطقه، جاده شاندیز یکی از بهترین جاده‌های اطراف مشهد است.
وی خطاب به برخی از اعضای شورای شهر مشهد که در برخی از روزنامه‌ها، حرف‌های نسنجیده‌ای درباره ابطال مصوبه هیئت دولت گفته‌اند، اظهار داشت: برخی از افراد شورای شهر مشهد خواستار ابطال مصوبه هیئت دولت شده‌اند و بعد ادعا می‌کنند که شهرستان شدن طرقبه و شاندیز غیر کارشناسی بوده‌است و باید با تظاهرات و راهپیمایی مردم مشکل حل شود.
امام جمعه طرقبه با انتقاد شدید از صحبت‌های این افراد در شورای شهر مشهد اظهار داشت: این افراد در جایگاه خود مردم را دعوت به تظاهرات علیه مصوبه هیئت دولت می‌کنند همان کاری که ضد انقلاب در خارج از مرزهای کشور برنامه ریزی آن را انجام می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به جمله یکی از اعضای شورای شهر مشهد مبنی بر اینکه "متانت مردم مشهد سرانجام کار به دست دولت خواهد داد" افزود: آیا این صحبت‌ها غیر از تحریک مردم نتیجه دیگری در بر خواهد داشت؟
ایزدی با خنده‌دار خواندن برخی از صحبت‌های عضو شورای شهر مشهد گفت: برخی از این آقایان معتقد هستند که این کار خیانت به مشهد مقدس وامام رضا (ع) است و ما از این صحبت‌های عجیب اظهار تأسف می کنیم.
امام جمعه طرقبه با بیان این که از روزی که این منطقه به شهرستان ارتقا پیدا کرده است علاوه بر این که جلوی زمین‌خواری گرفته شده حتی یک تعاونی جدید در شهرستان ایجاد نشده است، حرف‌های اعلام شده از سوی برخی اعضای شورای شهر مشهد را در شأن این شورا ندانست و تصریح کرد: هیچ کس انتظار ندارد که این افراد در جایگاهی که قرار دارند از این نوع حرف های غیر اصولی بزنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول