اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای حاکمیت بالینی

5 بیمارستان فارس تندیس برتری کسب کردند

خبرگزاری فارس: پنج بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی لوح تقدیر و تندیس بیمارستان‌های برتر در زمینه اجرای طرح حاکمیت بالینی را بین تمام بیمارستان‌های کشور کسب کردند.

5 بیمارستان فارس تندیس برتری کسب کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیمارستان‌های شهید فقیهی، شهید آیت‌الله دستغیب، شهید رجایی، شهید مطهری مرودشت و قلب الزهرا (س) به عنوان بیمارستان‌های برتر در زمینه اجرای طرح حاکمیت بالینی معرفی شدند.
حاکمیت بالینی چارچوبی است که در آن سازمان‌های ارائه کننده خدمت در قبال بهبود دایمی کیفیت پاسخگو بوده و با ایجاد محیطی که در آن، خدمات بالینی شکوفا می‌شود به صیانت از استانداردهای عالی خدمت می‌پردازد.
تعامل با مردم و جامعه، مدیریت خطر، آموزش کارکنان، مدیریت کارکنان، استفاده از اطلاعات، اثربخشی بالینی و ممیزی بالینی، هفت ستون اصلی حاکمیت بالینی را تشکیل می‌دهد.  
همچنین نیک‌اندیشان عرصه سلامت فارس پنج دستگاه دیالیز را به بیماران دیالیزی این استان هدیه کردند.
سرپرست اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: این پنج دستگاه دیالیز از ابتدای سال جاری تاکنون توسط خیران خریداری شده و در اختیار بخش‌های دیالیز بیمارستان نمازی شیراز و همچنین بیمارستان جوادالائمه خرامه و بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) ارسنجان قرار گرفته است.
جلال جهانبخش نقده افزود:  قیمت هر دستگاه دیالیز معادل 230 میلیون ریال است که از طرف نیک‌اندیشان عرصه سلامت حاج محمد باقر فیض، حاج یوسف قاسمی، حاج محمود قاسمی، ورثه مرحوم حاج شکرفروش، محمد مهدی بنیادی، اکبر نیکویی و زرافشان قاسمی به طور مستقیم یا به صورت کمک هزینه خریداری و در اختیار این بخش‌های دیالیز قرار گرفته است.
 وی ابراز داشت: حاج رضا ابراهیمی دیگر خیر شیرازی نیز مؤسس بزرگترین مرکز دیالیز خاورمیانه در شهرک صدرای شیراز است که همچنان در تأمین تجهیزات این مرکز مشارکت دارد.
جهانبخش گفت: بیماران همودیالیز بیمارانی هستند که برای ادامه بقا و زندگی خود به دستگاه دیالیز برای پاکسازی مواد سمی نیازمندند، این بیماران به طور متوسط هر هفته‌ سه بار و هر بار چهار ساعت زیر دستگاه دیالیز قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت امکانات پزشکی تشخیص این مشکل در مراحل اولیه امکان‌پذیر شده و این مسئله طول عمر بیماران همودیالیز را افزایش داده است.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول