اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون:

تمام بیمارستان‌ها به ‌سیستم هموویژلانس مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در 64 بیمارستان سیستم‌ هموویژلانس در حال فعالیت است و تا پایان سال 91 همه بیمارستان‌های کشور این ‌سیستم اجرا می‌شود.

تمام بیمارستان‌ها به ‌سیستم هموویژلانس مجهز می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمد فرانوش ظهر امروز در همایش یک روزه مراقبت و نگهداری از خون در مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در انتقال خون تولید محصولی خوب است که بیمار به آن نیاز دارد و کم‌ترین عارضه و بیشترین فایده را به بیمار برساند.
وی افزود: در کشور ما روند خون داوطلبانه رو به افزایش است و در حال حاضر حدود یک میلیون و 800 هزار واحد خون به صورت داوطلبانه داریم و این 100 درصد خون مورد نیاز ما را تأمین می‌کند.
فرانوش ابراز داشت: از میان داوطلبان خون‌دهی به دلیل اینکه شاید معیارهای لازم برای این امر را نداشته باشند، افرادی انتخاب می‌شوند تا خونی که به افراد نیازمند تزریق می‌شود از سلامت بیشتری برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: خون‌های جمع‌آوری شده مورد آزمایش‌‌های سلامتی قرار می‌گیرند و تا زمان تقاضای بیمارستان در بانک‌های خون نگهداری می‌شود.
فرانوش عنوان کرد: در روند ارسال خون از زمان دریافت تا انتقال به بیمارستان تا حد امکان اصول بهداشتی و ایمنی توسط سازمان انتقال خون رعایت می‌شود.  
مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ایران در همایش جهانی که چندی پیش در کشور ‌ترکیه برگزار شد در اصول  جی‌.ان.‌پی به عنوان یکی از کشورهای مطلوب معرفی شدیم و حتی از ترکیه که یکی از کشورهای خوب در منطقه است، جلوتر بودیم.
وی خاطرنشان کرد: اما بعد از انتقال خون به بیمارستان‌ها از نحوه نگهداری فرآورده‌ها که آیا در یخچال بانک یا یخچال معمولی نگهداری می‌شوند، اطلاعی نداریم. 
فرانوش گفت: هدف‌های اصلی هموویژلانس ‌نظارت بر فعالیت‌های ناشی از خون است که نهایتا این فعالیت‌ها به صورت مستند صورت می‌گیرد و می‌توانند این مستندات به صورت ملی و استانی باشند.
وی با اشاره به اهمیت آمار صحیح افزود: در غیر این صورت ایجاد یک راهنمایی ملی خیلی سخت است.
فرانوش بیان داشت: نباید از گزارش دادن به دلیل عواقب قانونی آن بترسیم به دلیل اینکه سیستم گزارش‌دهی ما بسته عمل می‌کند و جنبه تنبیهی ندارد.
وی ابراز داشت: در هموویژلانس الگو ایران، کشور فرانسه است و در حال حاضر در 64 بیمارستان سیستم‌ هموویژلانس در حال فعالیت است و تا پایان سال 91 همه بیمارستان‌های کشور این ‌سیستم اجرا می‌شود.
فرانوش افزود: راهنمایی ملی در زمینه هموویژلانس تا پایان دی ماه جاری چاپ و به تمام استان‌ها و بیمارستان‌های کشور داده می‌شود.
وی گفت: برای طرح هموویژلانس 4 هزار و 400 پرستار، 374 پزشک به صورت مستقیم و 432 پزشک به صورت غیر‌مستقیم آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول